Magsjuka

Städade på akuten hela förra veckan och där måste jag ha dragit på mig nån form av vinterkräksjuka. Det började fredag e.m, mamma kom förbi och skulle hämta mig så skulle vi ut och äta nånstans. Men efter en lång stunds velande så stannade jag hemma och mamma for och hämtade mat istället. Det blev pizza, vilket var ett väldigt passande ord för vad jag skulle sysselsätta mig med flera dagar framåt, usch. Jag fick i mig två tuggor tror jag, sen gick jag och la mig och sov i drygt 2 timmar. Och då jag vaknade började helvetet. Jag vet ju själv sen tidigare hur jävligt magsjuka är, att det är den värsta av alla sjukdomar man kan få, enligt mig. Men när man är gravid, ja då blev det helt plötsligt ännu värre. Trodde vid flera tillfällen att våran lilla bebis skulle följa med allt det äckliga, men som tur var så är "hon" då kvar än!
Nu har jag iallafall äntligen slutat spy, så nu ska jag bara vila upp mig och försöka bli mig själv igen. Har så ont i magen och i ryggen och även i benen(?)

Ska fixa med lite räkningar sen lägga mig och se tv! Tjing

Kommentarer
Postat av: Maja

Ja tack det är bara fint, med dig har det varit lite värre ser jag.. magsjuka ÄR det värsta, fy sjutton. Hoppas allt är bra nu bara :-)

2009-04-28 @ 13:17:10
URL: http://majaroslund.blogg.se/
Postat av: Lea

en huvva, det förstår jag har varit en pina..själv mår jag nog dåligt bara jag inte äter itid..är sämst på att äta ordentlig mat!

ja vagn är inte klar, men tror en emmaljuna city cross..har varit o pratat med dom och eftersom vi söker hus i en by och har hund så man kan inte vänta tills vägarna är plogade för att gå ut och gå så då har den blivit rekomenderad! färg vet vi där emot;P vi ska bara hen en helt vanlg svart..så kan man ha den till nästa bäbis med, vi vet ju inte heller vad vi skaa få men jag är helt säker på en tjej men men=)

2009-04-28 @ 14:31:14
Postat av: lea

jag vet inte känns bara så;P skulle bli väldigt förvånad om det var en kille =)

2009-04-28 @ 18:41:10
Postat av: lina

Hej!

Han blir 5 månader den 7 maj. Tiden bara springer förbi.. känns som att det var nyss han var liten och nyfödd. Låg bara still och sov mest hela tiden. Nu är det full fart hela dagarna:-) Herregud!

Jo, med oss är det bra! Leo har varit lite små krasslig i halsen, åkt på förkylningen som är och härjar :-) Hur är det med er då? Inge roligt att vara magsjuk.. Det är seriöst det värsta jag vet. Huvva!

Nu måste ni väl vara halvvägs va?? Vilken vecka är du i? Har d känt nå sparkar? :-)

Kramar!!

2009-04-28 @ 20:43:56
URL: http://linaoh.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Hallå!

Oj oj,vad trist med magsjuka!Det är en sjukdom som kan få en totalt däckad!

Men skönt att det är bättre nu iaf :)



Jag ska köpa silverschampot du tipsade om,har bara inte varit på stan efter "löningen",men innan veckan är slut ska jag införskaffa ett :)

Visst var det ett sånt man sätter i torrt hår?



Valborgs blir det bara lugnt.grilla och se kanalsimmet.Vad ska ni göra?



Jag hade halsbränna i slutet av graviditeten,typ v.37 tror jag?Men man behöver ju inte få det heller,ska hålla tummarna att du slipper :)



Jag blir hemma tills den 20 augusti.Hade först 20 september då jag tog uit 4 dagar i veckan,men det blev inte mkt pengar/månad så därför blir det lite tidigare.Dock har jag ju inget jobb att gå tillbaka till så jag är säkert arb.lös ett tag :/

Vet du hur mkt föräldrapengar du kommer att få och hur länge du kan vara ledig?



Kram!

2009-04-28 @ 21:34:17
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0