Ultraljudet!

Ultraljudet gick jättebra.. Men gissa om jag var nervös? Det hann komma några tårar under tiden, men hade inte räknat med nåt annat heller :) Jag vill göra om det NU! Men jag får väl inte göra nåt mer om det nu inte skulle va så att jag får ont eller så, och det ska vi väl inte hoppas på...
Hursomhelst så fick vi ett nytt BF-datum. Istället för 8:e september blev vi idag beräknade till den 10:e. Vilket var helt okej. Hade räknat med minst en vecka framåt.

Både jag och Johan tyckte dock att barnmorskan drog ut på att säga att allt var okej, och speciellt när hon kollade på hjärtat. Tog flera minuter innan hon ens sa nåt, hon satt bara tyst så då hann vi ju tänka det värsta.

Och så till könet... Vi fick inte veta något till 100%, men hon tyckte att det såg ut som en liten flicka! Och dum(och nervös...) som jag var så frågade jag inte heller om hon kunde säga ungefär hur troligt det var i procent. Så vet inte riktigt hur mycket man vågar ställa in sig på det? Vet ju att dom oftast inte garanterat till 100% då det är tjejer om man inte är väldigt långt gången, och det kan man ju förstå. Pojkar är ju lite lättare. Men vi får väl se! :)

Känns iaf skönt att ha gjort bort det här, men samtidigt var det så häftigt och mysigt så jag hade kunnat ligga där än om jag bara fått. Nu har det helt plötsligt blivit mer verkligt och inte minst för Johan!

Ikväll blir det först palt och sen fika hos Johans föräldrar, för idag är det "Farfars" tur att fylla år! :)

Kommentarer
Postat av: lea

oj vad kul, nu längtar jag ännu mera tills nästa gång:) klart allt är som det ska hon ville bara vara säker:) Nu förstår jag att det ska inhandlas kläningar för er:)

2009-04-15 @ 17:46:03
Postat av: Jennie och Norah

Vad var det jag sa?Inget att vara nervös för :)

( Nog för att jag var lika nervös som dig när vi gjorde UL ;)



BM sa ju till oss att hon TRODDE att det skulle bli en flicka,men dom får ju aldrig säga att dom är 100% säkra.Dock så tror jag att är dom det minsta osäkra skulle dom inte säga nåt alls,så jag tror din BM har rätt :)

Har du inga UL-bilder du kan lägga upp?



Kram!

2009-04-15 @ 19:42:30
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Vad roligt!:)Grattis till lillflickan då!:)

Visst är det underbart att få se sitt lilla mirakel?:)

2009-04-15 @ 21:00:30
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Jag brukar faktiskt ibland ta fram våra UL bilder,och jag har så svårt att fatta att det är Lucas som låg där!:)Och många gånger tittar jag på Lucas och undrar hur vi kunnat göra något sådan vackert och fantastiskt!:)

Jag kan knappt fatta det än idag!:)



Gjorde ni 3d (visst heter det så?):)

2009-04-15 @ 21:19:50
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Men vad roligt att allt gick bra!!

Alltså, jag trodde ni skulle göra erat ultraljud om 2 veckor? Eller så har tiden bara gått så fort.. :)



Visst är det en häftig känsla! Ännu häftigare när hon föds.. ;)

2009-04-15 @ 21:33:48
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Nej,nervositeten går inte att komma ifrån.Är ju faktiskt helt naturligt att vara nervös men som du skriver,hade det varit normalt hade man legat där än :)



Jao,BM sa att hon såg blygdbenet och utgick från det (såklart!),dock kommer jag inte ihåg att hon sa det men Ante snappade upp det.Han var nog mer närvarande än vad jag var :)

Sa hon något till er om varför hon trodde det var en flicka?



Jag köpte 3 rosa plagg,kunde inte hålla mig!fast varän jag försökte vara inställd på att det kunde faktiskt bli en pojke,så tror jag att jag hade blivit rätt så chockad om det hade blivit det i slutändan.men annars hade han fått ha på sig rosa,så det så :)



Vi tog kort på korten och det blev rätt så bra.Så fram med lite pix! :)



Igår gick jag 2 prommisar och idag ska jag ut och gå med Emmeli!Vad gör ni för nåt idag då?



har du känt några mer sparkar förresten?

Kram!

2009-04-16 @ 09:19:54
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis till lilla tösen som bor i din mage:) Tiden kommer bara att rusa fram och vips! har ni er lila tjej os er!:)

2009-04-16 @ 20:45:00
URL: http://annasmirakel.blogspot.com
Postat av: Fotofix

Hoppas du haft en härlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-16 @ 20:51:47
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Vi skulle få göra ett 3d,men Lucas ville inte ligga still så vi fick inte bra bild.



Går allt bra då?Du mår inte illa eller så?

2009-04-17 @ 20:04:47
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0