Gårdagen

Igår hade tjejerna ordnat en såkallad "babyshower" till mig och Fia. Vi visste dock om det, men det spelade då absolut ingen roll. Var snarare skönt att slippa bli sådär rädd som både Frida och Johanna blev, haha :)
Det bjöds på fika och bl a en jättegod blåbärspaj med vaniljsås hemma hos Frida. Det ska hon bannemig få göra om ;)
Sedan surrade vi fram till närmare 22.00 tror jag innan det blev dags för hemgång. Presenter fick vi också, mycket fina och "bra att ha" saker av Johanna, Frida och Sara. Och jag hade faktiskt inte hunnit köpa en enda grej av allt som jag fick så det var ju perfekt! Tack så mycket för det tjejer :)
Av Emma fick jag ett presentkort på barnens hus, vilket kommer bli väl använt. Och av Ida en jättesöt liten pymme till lillan såklart. Stort tack till er också!

Har däremot börjat fundera på ett nytt projekt här hemma.. Alltså vi har JÄTTEdåligt med förvaringsutrymmen och garderober vilket jag tycker är ett måste, och spec nu när vi får en till familjemedlem som kommer att behöva massor med plats för sina saker och kläder.
Så jag skulle vilja slänga ut den stora byrån från sovrummet och sätta den i lillans blivande rum där man kan förvara hennes kläder, sängkläder, handdukar osv.. Och så att Johan bygger en hel vägg i sovrummet med skjutdörrsgarderober. För som det är nu får jag typ pressa in våra kläder i byrån och i den lilla klädkammaren som finns i sovrummet..
Jag gav Johan förslaget om detta igår, att jag gärna vill få det fixat innan det blir t ex målning av alla källargolv. Så jag hoppas verkligen att han nappade på idén för det skulle bli jättebra! Vi har ju pratat om att det SKA göras, men kanske inte nu. Men det börjar verkligen bli en högre prio på det nu med tanke på lilla bebben!

Idag tror bestämt att jag ska träffa Emelie, börjar vara ett tag sen nu.
Och förresten, idag har vi gått 36 hela veckor...ja, Det känns ;) 

Kommentarer
Postat av: Monica

Har det redan gått 36 veckor?! Veckorna bara springer iväg :) Snart får ni träffa lillan!

Anton kom till världen i v. 37+5, så det kan verkligen hända när som helst för er! :)

2009-08-14 @ 09:59:41
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Jane

jaha va kul =)

2009-08-14 @ 12:58:48
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: sara

Åh, vad gulligt namn! :) vi har inte gjort så mycket speciellt, fixat lite här hemma, (har byggt ihop en ikea-köks-bänk och städat, var förbi en sväng i älvsbyn på en kräftskiva men vi åkte ganska snabbt. Och så var vi på stan och köpte mig en klänning till ett bröllop vi ska på nu i september i örebro. :) Många som gifter sig nu :)

2009-08-18 @ 16:00:38
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0