Shoppingsugen!

Åhhh jag är SÅ shoppingsugen!!! Vet inte varför, men antagligen är det för alla fina höstnyheter som kommit och för att jag nu börjar ställa in mig på att bli "normal" snart igen. Men dessvärre har jag typ inte ett ruttet öre att handla för! Är riktigt trist då man verkligen vill... Men på tisdag, då mina vänner kommer iaf jag att befinna mig på stan! :)

Och på tisdag är det alltså den 25:e augusti, ett datum som har verkat så långt bort men nu är alldeles snart.. Den 26:e är nämligen min kära vän Sofies bebis beräknad att komma! Herregud vad konstigt :) endast 5 dagar kvar nu!
Självklart kommer jag ju att bli jätteglad då hon väl får åka in, men samtidigt så kommer det nog svida lite med tanke på att jag själv är så nära men inte får.. Iofs så kan det ju hända att vi får ungefär samtidigt eftersom att det bara skiljer 15 dagar mellan våra BF-datum. Men det skulle ju även kunna bli så att t ex jag går över tiden hela 3 VECKOR medans hon får på sitt ungefärliga datum... Det skulle vara himla frustrerande må jag erkänna!


Jag tog mig friheten att sno den här bilden av Sofie, så jag hoppas att hon inte blir SÅ arg ;)
Här är hon iaf, i v39!

Har varit på mitt kanske näst sista barnmorskebesök idag om det vill sig väl! Nämligen v 37. Nu har jag endast ett till inbokat besök innan den 10:e...
Men nu gör man mest besöken på rutin, är inte alls lika spännande som förut eftersom att man typ vet exakt i vilken ordning allt görs och även vad som ska göras. SF-måttet hade nu växt 2cm sen sist och låg på 34cm. Och hur många slag lillhjärtat slog fick jag aldrig veta, både jag och barnmorskan blev så inne i att lyssna på hennes hicka som hon hade precis då vi skulle lyssna. Lät himla gulligt :)
Fick även väga mig idag, och sen inskrivningen hade jag gått upp 10,3 kg. Men då hade jag ju faktiskt lagt på mig ca 3kg redan innan inskrivningen så ligger på +13 nu. Det tyckte hon jag skulle vara glad över, och det är jag nog också! För nu känns det inte som att det kommer hinna hända SÅ mycket på vågen på dom här dryga 2 veckorna, men man vet ju aldrig... :)

Ikväll ska Johan på firmafest, men nykter. Han har nämligen alkoholförbud nu fram tills det är dags :)
Så vad jag ska hitta på har jag ingen aning om! Blir iaf middag med mamma, och så ska jag köpa mig en fet godispåse som jag säkert avnjuter själv hemma i min säng! :)
Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Wow!

Nu är det äckligt nära för er!:)

Hur känns det?Pirrigt antar jag,men du har något helt underbart att se fram emot!

Kramar

2009-08-21 @ 20:35:18
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: lea

Oj så kul för henne, och som du sa kan hända när som hellst för er med=) jag tror bestömt att våran bäbis kommer stanna inne ett bra tag till, har inget som heter förvärkar eller sammandrganingar i mer utsträckning är vad jag ahft sen v 20 nån gång så här är det lugna gatan=) jag har själv ett stort shopping sug på kläder o skor alllt! men vill in´te köpa något att ha nu utan till min efter body, men du har minnsan haft tur fjuttuga 13 kg plusa på 10....22 sist jag vägde mig så nu vill jag absout inte väga mig mera;P

2009-08-24 @ 00:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0