Måste skriva av mig lite.

Hjälp, idag har jag haft lite panik gällande lillans ankomst.. Just nu kan jag verkligen inte fokusera eller tänka på nånting annat... Jag längtar så grymt mycket samtidigt som jag är rädd för den stora förändringen som komma skall. Har inte förstått ÄN att vi faktiskt ska bli en till i familjen, att jag och Johan ska bli föräldrar, på riktigt!
Det är så sjukt stort, det som vi har pratat om i många år är snart verklighet!
Men om jag bara kunde få kika in lite i framtiden så skulle jag vara nöjd. Det här med att inte veta gör mig galen! När kommer hon? Hur kommer förlossningen att starta? Hur j*vla ont kommer det göra? Hur ser hon ut? Hur kommer Johan att reagera? Åh tänk om man fick veta nånting iaf! Jaja, då man ska ha andra barnet slipper man förhoppningsvis en hel del frågor i skallen.. :) men iofs, hur hjälper det mig nu!? :)

Idag är det precis 2 veckor och 2 dagar kvar tills datumet som varit inringat i min kalender sen i Januari. 090910. SÅ nära, men ändå SÅ långt bort! Vill träffa dig nu mitt lilla hjärta!

Och tänk, hon har varit i min mage i 9 långa månader. Jag kommer inte ens ihåg hur det känns att inte vara gravid och ha den här magen! Nog har jag klagat många gånger, men nog har det varit väldigt mysigt också.

Sådär ja, då fick jag skriva av mig lite. Och nu sitter jag dessutom här med tårar i ögonen!

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Åh vilket fint inlägg,och vettiga funderingar!

Om det är till någon tröst så tror jag att många tänker så,däribland jag.Men man klarar det bara på något konstigt sätt,man kommer in i det direkt och då kommer du aldrig att komma ihåg hur du levde INNAN du fick barn :) Allt kommer naturligt,tro mig!



Jag är faktiskt ledig idag och imorgon,sen är det jobb resten av veckan + hela nästa + inskolning så det kommer att bli hektiskt!

Vad ska ni hitta på?



Kram

2009-08-25 @ 19:54:52
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Nix,blir då ingen bild idag iaf..Usch,jag är faktiskt äckligt missnöjd då det är så satans kort..Vill ha mitt långa,blonda hårsvall igen:/

Nåja,får reparera och låta det växa nån cm,sen så kanske! :)



Har du löshår nu?

Kram

2009-08-25 @ 21:29:36
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: lea

vilket fint inläg och ack så sant, tro mig jag förstår dig presic...bara att se niklas min när denne kommer osv mycket tankar just nu;)

2009-08-25 @ 23:34:22
Postat av: Malla

Tusen tack :)

Jag lovar dig, alla krämpor, alla funderingar ALLT som man har varit osäker över inför lillan sankomst kommer att kännas så mkt mer självklara såfort du har henn i din famn. Du kommer tycka att den här lilla livet, hon får gärna väcka dig 100 ggr per natt, så länge du bara får vara tillsammans med henne :)



Snart snart är det er tur!!

Kram

2009-08-26 @ 14:06:17
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Malla

Jo, det känns riktigt bra att vara hemma...höll ju fullständigt på att börja grina då sköterskan var osäker på om vi kunde fara. Jag hade nog smitit om fallet var så :P

2009-08-26 @ 19:51:59
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Mona

Åh! Jag vill också vara sådär nära till att lillen ska komma. Men jag får vänta tålmodigt, det får alla:) Jo, jag hörde att du också har haft mycket problem med foglossning, det är inte skönt! Just det att det enda jag gör hela dagarna på jobbet är just att sitta och stå och av det får jag ännu ondare. Men vad kan man göra? man ska vara glad att man har ett jobb men samtidigt så kanske man inte presterar sitt bästa heller. jajja, det går över (som alla säger)

2009-08-26 @ 21:05:03
URL: http://monacullsberg.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Om du knappt vet vart jag bor nu så är det svårt att förklara utan att alla andra också fattar..:P Det är bara typ ett hus bort på samma gata iaf:D Men va hemskt att du aldrig varit här! När jag flyttat, om en dryg månad, så får du komma och fika hos mig:) Kram!

2009-08-27 @ 10:46:55
URL: http://enmini.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj vilket inlägg!!!! Fick en tår i ögat jag med, fladdrar i magen gör det oxå. Är så glad för din skull! tänk att snart sitter du där med lillan, ojj så mysigt!

2009-08-27 @ 22:54:39
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0