Kvällsfika

Ikväll har jag Sofie, Malla och Linnea varit och fikat på Nodo. Himla trevligt! Istället för att träffas på dagen med barnen som vi oftast brukar göra så for vi utan barnen och fikade istället, det måste göras om. Även fast jag längtar efter att få träffa dom små nu också! Men kanske nästa vecka då :)

Och jag vet att man kanske inte ska, för att det oftast inte stämmer, men jag kan inte hålla mig. Jag brukar ofta väga Molly tillsammans med mig på vågen, för att iallafall se på ett ungefär vad hon har gått upp. Imorse gjorde jag alltså det, och vågen visade bara +4,1 kg! Det gjorde mig jätteorolig med tanke på att hon vägde 4145g för 3 VECKOR sen. Så idag har jag både gett henne min mjölk och även lite ersättning. Har ju börjat ge henne ersättning sista målet för kvällen, men idag fick hon även det på dagen. Givetvis gav jag ju henne först bröstmjölk och sedan ersättning då jag hade slut mjölk. Men nu kommer jag till min lilla fundering. Min mjölk kanske inte är nog "fet" !? Någon som varit med om samma sak? 
Johan vägde sig med henne nu igen innan hon somnade.. Och då visade vågen +4,5kg. Tur det iallafall!
Ska verkligen bli skönt att fara på bvc på tisdag, få väga henne ordentligt och kanske få svar på lite av mina frågor..
Däremot ser jag verkligen inte framemot sprutorna som hon ska få! Usch. Lilla gumman... 


Glad tjej! :)


Fick prova matstolen, men det var liiite vingligt :)

Och på tal om det. Molly verkligen HATAR att ligga på mage! Hon blir helt tröstlös och skriker så hon nästan inte kan andas. Vet inte vad jag ska göra för att få henne att tycka om det? Har provat allt, jag ligger med henne på golvet, hon får ha tutten i munnen, pratar och fjantar, och har en massa leksaker framför henne. Brukar t o m lyfta upp hennes axlar och armar då hon ligger på mage för att visa att det går att se om man lyfter huvudet. Men inget hjälper! Så hennes nackträning går inget vidare... Hon är ju alltså inte helt stadig, men klarar ju att hålla upp huvudet själv ett tag iallafall. Måste hitta en lösning som jag kan använda för att träna upp den mer!
Ni som har förslag på annan träning får gärna dela med er :)

Sådär ja, då fick jag skriva av mig lite. Nu ska jag äta en macka med lite oboy till. Sen blir det sängen även för mig!
Natti natti.

Kommentarer
Postat av: jonna

Det är så olika hur man orkar också. Updatera bloggen är ju ändå inte allt ;) Haha.

Ja men så mysigt. Och fika har du hunnit med också.

Den 13 april och vi frågade inte vad det var för kön, det får bli en överraksning :D Spännande så också :) KRAM och godnatt.

2009-12-03 @ 23:12:35
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Lea

men så bra=) jo det tycker jag verkligen vi kan göra...jo skönt att få det överstökat =) trevlig helg kram kram

2009-12-04 @ 07:52:59
Postat av: Malla

Jo, det var trevligt, det måste vi göra om, men hållr med - man vill ju se hur alla har växt nu :D



Det där med att ligga på mage...jag vet inte, jag tror bara att en del inte gillar det, det kommer säkert så småningom eller så kommer hon aldrig gilla det. Är nog ingen fara :) HOn ser då ialla fall ut att ha växt lillsötisen :)

2009-12-04 @ 09:34:22
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: malin

så söööt hon är:)visst går tiden snabbt?man hinner inte vara med riktigt:)

2009-12-05 @ 13:47:11
URL: http://dalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0