Tidig läggning

Hej folket... Har varit lite off i helgen, det här är faktiskt första gången jag sitter vid datorn sen fredagkväll.. Har dock inte haft så mycket för mig i helgen, men datorn har ändå glömts bort av nån anledning.

Ikväll la jag Molly för natten 20.20.. Så det blir intressant att se hur länge hon sover. Men jag tippar på kring 08.00 imorgonbitti. Ska dock försöka få henne att vakna 07.30 så att hon får äta 5 gånger som hon brukar göra per dag(med 3-4 timmars mellanrum), idag blev det bara 4. Men hon var så trött, så jag chansade och la henne tidigt. Är ju inte precis nåt farligt som kan hända annat än att hon vaknar och vill ha mat! :)
Och angående hennes mat så börjar det verkligen bli dåligt med bröstmjölk nu. Är knappt så att jag får ihop till EN flaska per dag :(
Men blir jag tvungen att sluta "amma" helt nu så är jag ändå himla stolt över mig själv som faktiskt har suttit och pumpat ut mjölk i 3,5 månad! Det är inte det lättaste att få det att funka kan jag säga.. Och speciellt inte nu då lillan äter 160ml per gång istället för drygt 100.
Vet inte om jag har nämnt det här i bloggen, men hon har ju aldrig tagit bröstet. Eller ja, med amningsnapp i någon vecka i början. Men det slutade funka ganska snabbt det också. Så därför har jag suttit med denna kära bröstpump och pumpat halva min vakna tid på dygnet ungefär :P
Jaja, nog om det..

4 dagar kvar till julafton idag! Men här på durrnäsvägen har inte granen kommit upp än.. Måste styras upp imorgon! Och så måste jag göra knäck och chokladkola. Och så kanske någon fikasort. Dumlekakor möjligtvis.. Mums! :)
Städa ska jag också göra, och tvätta.. Usch vad många måsten, men det blir nog bra till slut! 

Har varit dålig på att ta bilder på senaste tiden, ska skärpa mig. Nog för att vi väl redan har nååågra hundra bilder på Molly, men det kan nog aldrig bli för många!
Och nu märker jag att det är lite både och det här med att lägga henne tidigt. Är skönt att få lite egentid på kvällen, men nu sitter jag ju och saknar henne som fan efter snart 3 timmar! Borde nog gå och sova så att det blir morgon och jag får vakna av världens vackraste tjej :)

Ska gå och ladda perkulatorn och sen borsta tänderna...
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Oj, det var riktigt bra gjort av dig!

Jag använde amningsnapp 7 veckor och det var verkligen ingen hit. Bökigt och jobbigt. Men sen slutade vi med den och jag fick amma som vanligt i 5 månader. Vilken skillnad... :)



Hoppas ni får en mysig jul!

Och förresten, kolla din fb ;)

Kramar



2009-12-21 @ 06:47:50
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Lena

hej stumpan! hoppas allt är bra med er! hörru dom där dumlekakorna skulle ja ju få recept på, visst? så goda så..vi cs snart iaf..pUSS

2009-12-21 @ 10:25:36
Postat av: Lea

DU har varit SJUKT duktig som har orkat med det:) kan inte föreställa mig vilket jobb det har varit!=)men lite kort vill vi allt se;)

2009-12-21 @ 10:25:58
URL: http://lindkvistlinnea.blogg.se/
Postat av: Malla

Jo kvällsfiak är alltid trevligt, men jag hinner nog inte ngt innan jul, men gärna ngn av mellandagarna eller så efter nyår :)

2009-12-21 @ 13:54:14
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna

Om du inte fått andra planer för imorron så kan ja komma och hjälpa dig med nånting av allt du ska hinna göra=)

2009-12-21 @ 23:11:02
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0