Godmorgon!

Nu har jag rymt hemifrån, till min mor! :p
Byggarna kom imorse strax efter 7 så det var bara att vakna, inte mej emot dock när det äntligen börjar få lite fart detta! Ska koka mej lite kaffe och äta frukost, sen måste jag fara förbi hemma iaf.. Kom just på att sigge(min älskade katt), säkert är livrädd där hemma i oljudet. Så jag ska hem och gömma han i nåt rum med hans kattlåda och ett lass mat. Stackars liten!

Frågan är ju dock vad tusan jag ska sysselsätta mej med hela den här dagen...?! Nåt får jag se till att hitta på, annars brukar ju stan vara ett bra alternativ! Men nu är det ju så att mitt konto skulle behöva påfyllning, och är man på stan vill man ju oftast handla nåt!:)

Hoppas alla får en bra dag, nu väntar kaffet!

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha okej, hoppas det går undan med allt fix nu då, det måste vara jobbigt att behöva vänta..

2009-01-21 @ 08:18:14
URL: http://majaroslund.blogg.se/
Postat av: lina

Ja, tiden går alldeles för fort! Snart tar han studenten... hoija:-)

Men gud vad jobbigt, men skönt att dom har kommit igång. Hoppas bara att det går av bara farten så ni får klart där någongång:-)

Nä, det är sant att man ska vara glad över det man får! Känns som att det var ganska bra att gå på mammaledighet nu:-) Det har ju påverkat i princip alla branscher mer eller mindre. Jag pluggar till lärare för förskolan och förskoleklass och sen har jag jobbat samtidigt så jag sluppit ta lån:-) Så jag har jobbat som assistens på MAX och pluggat på distans samtidigt. Har funkat skit bra!

Idag gör vi inte så mycket, vi ska klä på oss och fara och handla nu:-) Vad pysslar du med??

Kramar!!

2009-01-21 @ 15:23:23
URL: http://linaoh.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe joo ska försöka uppdatera men ibland ids jag helt enkelt inte! =) I helgen är jag ledig men jag har rätt så fullt upp. fredag blir det nog stugan tror jag och lördag ska vi ju på firma festen. Men nästa vecka så jobbar jag bara två dar så då kan vi hitta på nå mys =)

2009-01-21 @ 19:08:38
Postat av: lina

Jo, det är faktiskt grymt skönt. Har alltid vetat att jag velat jobba med barn.. och när jag kom ut på första praktiken så kände jag att jag hittat rätt:-) Framtidsplanen är att läsa upp så jag är lärare för de lägre årskurserna också. Fast det är som sagt ett senare projekt:-) Jag har 2,5år kvar innan jag är färdigutbildad. Man ska vara ganska säker innan man sätter sig vid skolbänken igen, för det är minsann inte gratis:-)

Åh, vad roligt! Det är så fruktansvärt roligt att kolla på kakel, golv och tapeter och planera inför renoveringen. Tyvärr är det ju inte lika roligt att göra det.. Vi renoverade våran lägenhet. Då bytte golv, tapeter och målade om i hela lägenheten och sen bytte vi toainredning samtidigt. Grejerna flyttades runt i lägenheten och allt var ett jävla kaos, visserligen väldigt skönt när allt var klart:-) Men det var inte så roligt under tiden..

Får du jobba mycket nu? Det finns ju inte så mycket jobb nu..

Händer det något roligt imorgon? Eller ska du bara hålla dig hemifrån? :-)

Kramar!

2009-01-21 @ 20:01:20
URL: http://linaoh.blogg.se/
Postat av: lina

Ja, men det måste ha varit juldan för 3 år sedan.. fast då var vi 18.. men det var säkert 20 eller äldre på statt. :-) Kom ihåg att vi hamnade på Kalles och gick hem efter 20 minuter.

Ja, det börjar bli tre år sen nu.. halvåret innan studenten så pendlade jag ganska mycket och spenderade i princip all min lediga tid i lule:-) men officiellt så flyttade jag hit direkt efter studenten.

Har det hänt nånting där hemma, går det framåt?

Idag händer inte så mycket här hemma.. vi måste verkligen städa. Så det är dagens planer:-) Men markus jobbar natt så han bör väl få sova någon timme till. Ja, det är grymt viktigt att ha något att göra när man går hemma.. annars så blir dagarna väääääldigt långa:-)

Vad ska ni göra ihelgen då?

Kramar

2009-01-22 @ 12:51:58
URL: http://linaoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0