Regn, regn, regn...

Usch vad trist! Vad ska man ens göra en sån här dag? Det ska tydligen regna fram till läggdags ikväll och hur kul är det!? :/
Jag och sofie hade ju tänkt in till stan idag, men vi får se hur det blir med det. Är inte särskilt kul att springa på stan i sånt här väder ju...
Har just haft besök av henne, hon kom hit på en kopp kaffe efter hon varit hos barnmorskan.
Steg upp strax efter 7 imorse för att skjutsa johan till jobbet. Och sen kändes det ogivande att lägga sig igen för isåfall hade jag säkert sovit än ;)
Har blivit en riktigt hejjare på det här med att sova. Men det är väl nu man ska passa på antar jag? :)

I helgen är det ju Pdol, och det här året längtar jag inte efter utgångarna på kvällstid eller dom härliga förfesterna vi brukar ha. För något sånt blir det ju såklart inte. Utan istället kommer jag nog spendera mina pengar på mat och godis. Thaiwook och Langos! Mums :)
Blir ingen utgång för johan heller vilket känns himla skönt. Så istället för att vi ska vara bakis Pdol-söndagen så drar vi till Ikea. Måste handla en massa bebisgrejer, inte mig emot :)
Man börjar ju känna lite stress.. Är SÅ mycket vi inte har köpt, men på Ikea kan vi väl iaf köpa säng, skötbord, täcken och lite småsaker.

Ska göra mig klar för dagen nu och se vad som händer.. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mary

Hejsan! Kommer inte ihåg vad du skrev åt mig sist... :) Usch vad jag började längta till pdol nu när du skrev sådär. Är ju så mysigt att gå på dagen. Ska det bli bättre väder till helgen då? Hoppas! Oj oj ja, vad det närmar sig nu. Hur mår du nu då med allt? Såg några riktigt nyfödda idag och tänkte på er. Det kommer verkligen bli mödan värt! ;)

Appropå det, har du hört var jag har fått extrajobb? Ha det fint! Kram kram

2009-07-21 @ 17:13:32
Postat av: Jennie och Norah

Det är ju förhoppningsvis ett ett tag kvar innan lillan kommer,så ni hinner nog med allt :) På tal om det,vilken vecka är du i nu?Jag tycker tiden har rusat fram,kom ihåg när du var så nervös över UL:et och då var det 3 veckor kvar!Nu är lillan snart färdiggräddad ju :) Och inte går tiden saktare när dom väl kommit ut inte..Norah blir för tusan 1 år på tisdag!Herregud,jag kommer att lipa hela dagen,haha.



Jadu,i veckan är det ju PDOL.Imorgon ska vi gå med Norah påkvällen tillsammans med Sofia och Lily.På torsdag blir det party,party,lugnt fredagen då jag och Norah ska gå på dagen och äta festivalmat.Sen lördag är det party igen.Ska bli skoj då man missade förra året.Jag älskar festivaler faktiskt :)

Vad kul för er att åka på IKEA på söndag.Ägna en tanke åt mig då som inte lär må så bra!



Kramkram

2009-07-21 @ 19:01:27
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Antar att det är "hemligt"? :)

Får vi en flicka vet vi vad hon ska heta och det spelar ingen roll hur hon ser ut, hon SKA heta det :D Får vi en till pojke blir det svårare, har många namn, men inget som känns klockrent.

Tur för oss har vi ju ett tag på oss att bestämma, haha ;)



Imorgon fyller jag år, så det har varit bak för hela slanten dessa dagar.

Nästa år ska jag ge upp, blir ju mer jobbigt än roligt att fylla år när man ska stressa så mycket.

Vad hittar ni på? Har Johan nån semester?



Kramar!



2009-07-21 @ 21:27:10
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emmeli

2009-07-21 @ 23:31:56
URL: http://ww
Postat av: Emmeli

Men du skämtar?!?

Får vi en flicka ska hon också heta Molly!!!

Åh, jag som har hållt tummarna att ingen jag vet ska "hinna" få en Molly, men men, vad att göra, man har ju inte precis pantent på ett namn :)

Men, då vet du iaf att vi inte härmas om vi får en flicka en dag.. Har haft det som namn sedan jag var liten, Mio och Molly ;)



Dock har jag alltid haft en vision om att jag blir en pojkmamma, så jag fortsätter att leta det perkekfta killnamnet :D



Nja, det dröjer nog ett bra tag innan det blir syskon. Speciellt nu när jag kom in på skolan.

Men man vill ju gärna inte ha allt för långt mellan, samtidigt som jag är rädd att man hinner bli lite för "bekväm" om dom hinner bli några år.

Så vi får väl se när det är dags.. :)



Hoppas vi syns under pdoldagarna så man får se magen :) Du verkar inte ha gått upp speciellt mycket i vikt? Skönt för dig.. hehe. Kramar!



2009-07-21 @ 23:39:32
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Yepp,blir kalas på tisdag för släkten iaf :)

Sen ska vi försöka styra upp ett kalas för Norahs kompisar,men det blir lite svårt då man har en liten lägenhet..:/ Men dom får väl droppa in en och en,det löser sig alltid!



Du hade en sjukt snygg tröja på dig idag på stan,vart har du köpt den?



Kram!

2009-07-22 @ 15:31:53
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Mary

Okej, ja jag såg ju att du bara tänkt gå dagtid. Var det några bra artister i år då? Hörde av Jullan att Erik Hassle skulle vara där, han är ju bra.

Förstår att det känns, eller nej det gör jag inte, men jag kan tänka mig. :) Är ju en hyfsat stor omställning för kroppen. Har ni köpt allt som ni ska köpa nu innan, förutom ikea då?

Jaså, ryktet går fortare än man hinner tänka typ. Det kändes jättekul! Längtar till intron, förutom att man oroar sig hur det ska gå med Selma. Måste fixa nåt. Jaja, nej men du får ha det så bra! Kram kram

2009-07-22 @ 21:28:53
URL: http://lifestylebymary.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Jag grät nästan en skvätt när jag skrev inlägget faktiskt.Blev så nostalgisk!



Nej jag kommer ihåg att man sällan kände sig fräsch och fin.Men jag måste då få säga att du bär upp din mage med bravur!:)

Tack för tipset ang.tröjan.Kanske härmas,du lär märka :)



Njae,lite taggad är jag.Men det blir lugnt imorgon då jag ska vara själv med Norah hela fredagen.Däremot på lördag ska det bli kul! :)



Har ni kikat på barnvagn eller hur var det?Vet att den inte är inhandlad,men kanske nån ni är intresserad av?



Kram!

2009-07-22 @ 22:12:50
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

de regnar här också, aaaaaaas tråkig!

2009-07-22 @ 22:15:58
URL: http://lovisanordlund.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Mjo, men Max är ju fint och passande också.

Har dock en kompis som har en Max, så för oss blir det lite svårare med den saken... :)



Jag LOVAR dig, några veckor efter förlossningen kommer du vilja göra om det 100 gånger om.

Det är ju så häftigt!

Jag sa till alla dagarna efter förlossningen att jag skulle bara ha ett barn, för en förlossning gör jag aldrig om igen. Men poff så har man glömt, konstigt nog :)



Ja lite till kanske du går upp, men det lär nog försvinna lika fort när hon har kommit ut.

För mig tog det 2 månader innan allt var borta och jag gjort verkligen ingenting. Brukar vara till en fördel om man är smal i sig själv, som dom säger :)



Har ni planerat hur länge ni ska vara hemma och så? Ska Johan vara ledig nåt?



Tack för gratulationen ;)

Kram!



2009-07-22 @ 22:46:46
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0