100 dagar!

Idag är det exakt 100 dagar kvar till beräknad förlossning! Räknaren jag har på startsidan är fel med en dag eftersom att vi blev flyttade på ultraljudet, vet inte riktigt hur man ändrar och har inte brytt mig om att ta reda på det heller.. :)
Jag kan inte fatta det, det är bara 100 dagar kvar tills vi får träffa våran bebis! Hoppas att den här sommaren kommer springa förbi! Det är ju inte så ofta man brukar vilja det.. :p

Johan tog ett kort på min mage framifrån igår, haha herregud säger jag bara... Nu har magen blivit till en riktig boll. Har fått en ordentlig kant nedanför brösten. Johan trodde att jag spännde magen då han såg på bilden sen :) däremot så kommer jag inte att bjuda på den bilden utan får isåfall be han att ta en ny ikväll. Var från en väldigt osmickrande vinkel, och så kul ska ni inte få ;)
Det börjar iallafall kännas ordentligt nu, det trycker massor mot revbenen då man har suttit en stund.. Och jag är ju inte direkt duktig på att sitta rakt heller.

Har haft turen att få träffa Emelie två dagar i rad den här veckan, både igår och idag. Det brukar inte hända så ofta eftersom att hon för det mesta är väldigt upptagen med skolan. Brun som en pepparkaka är hon och jag är riktigt avis! Själv är man ju nästintill genomskinlig, huvva :/
For även förbi Sofie idag på en kopp kaffe och så hämtade jag några papper. Är skönt att vi är så nära varann i våra graviditeter(skiljer bara 15 dagar..), så har man någon med samma "problem" och funderingar att prata med!
Vi funderar på att fara på den sista föräldrautbildningen imorgon som är förlossning.. Vågar man? Någon som varit där?

Ha en bra dag :)

Kommentarer
Postat av: Monica

Kommer inte ihåg så mycket från föräldrautbildningen, förutom att det var himla gott att köpa en fika ;) Men man får iaf se en film tror jag det är, alltså om förlossningen. Sen får man veta vart man ska gå och sånt när man väl ska föda. Kan vara nyttigt att gå dit.



Då vet jag iaf vilken backe du menar :) Ska kolla lite extra när jag passerar där då vi är ute o går med vovven :)

Vi bor på furuberget, lägenhetsområdet tyvärr. Längtar som bara den efter hus, men det blir när vi vet vart vi hamnar med jobb och sådär. Vill utbilda mig först. Men nog kikar vi lite på hus, men inget allvarligt :)



Ja gud, du måste ju få havandeskaps som städerska. Det går ju inte annars. Jag jobbade i hemtjänsten innan jag fick Anton, och det är ju mycket städ, tvätt, duschningar och handlingar och det var då inga problem att få havandeskapspenning. Hoppas verkligen att du får det.



Vad jobbar din karl som?

2009-06-02 @ 16:37:24
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: malin

Hej:)jag förstår att det är jobbigt,jag hade väldigt ont i svanken när jag väntade Liam,min mage var ju enorm:)Vi mår jättebra,Liam bara växer och växer,förstår inte hur han kan vara så stor:)han vägde 3.430 och var 50 cm lång,så han var ju "normal" stor,men nu är han ju en riktig bamsing:)hur mysigt som helst:)han blir 5 månader på fredag:)riktigt kul,tiden går så himla fort:)kramar Malin o Liam

2009-06-02 @ 19:04:16
URL: http://dalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0