Första dagen

Första dagen på sommarschemat avklarad och nu tar jag då tillbaka att det känns ok... Är fan ingen höjdare att städa med ond rygg och bakdel. Vill bara lägga mig ner och gråta ibland, men vad hjälper det?
Har t om fått en till krämpa nu, det ilar och trycker i båda revbenen just där magen går ut som mest under bröstet. Och det slutar aldrig, blir bara värre ju senare på dagen det är. Spelar ingen roll om jag har suttit eller stått, det kommer ändå.. Någon som känner igen sig? Jag hoppas då verkligen att det är något som går över och att jag inte ska behöva ha såhär i 2,5 månad till..? Det känns som att det är nån nerv i kläm eller nåt organ inne i kroppen som är ihoptryckt. Lät ju inte så fräscht dock... Nä min kropp verkar inte gilla det här med att vara gravid, för den är då väldigt duktig på att säga ifrån. Börjar bli ganska less. Får hoppas på att det stämmer det man hört om att en jobbig graviditet ger en lätt förlossning. Men sån tur har nog inte jag!
En sak är då iallafall säker... att vi längtar efter våran bebis!

Sitter och tittar runt på bilbarnstolar för småttingar nu.. Såna med "klick" funktion och handtag. Ja ni med barn vet nog vad jag menar... Har insett att det kanske är likest att köpa en sån begagnad istället för att lägga ut tusenlappar på nåt man använder i vad - 6 mån? Så om det är nån som har en sån till salu, eller vet nån annan som har.. Skriv! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra och Lovis

Jag hade också riktigt ont i revbenen ett tag, ibland så det blev jobbigt att andas, men det gick över efter några veckor.

Troligtvis för att Lovis sjönk ner mer i magen då.



2009-06-15 @ 21:03:54
URL: http://spikesandra.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

När jag var gravid åkte jag in på akuten med såna smärtor.Fast det var mer mot ryggen,fast ändå revbenen om du förstår vad jag menar? :) Jag fick en massa övningar som jag såklart glömt bort,men dom sa att jag även skulle ta panodil.Så testa med det och se om det funkar..Förstår att det är plågsamt,och speciellt när man jobbar!



Huset ligger i Storfors,eller typ Bergsviken,däromkring :) Tror det kan vara storforsvägen 41,men kommer inte riktigt ihåg numret.Det är ett gult hus med röda knutar,så flyttar vi in dit blir det ändring på en gång ;) Sen är det en bubbelpool på altanen och bastu inne.Sånt gillar vi!

Hur går det med eran husrenovering?



Hoppas du mår bättre snart.Och jag lovar dig att du får en lätt förlossning.För jag hade en töntigt enkel graviditet och en jäklig förlossning.Så det borde ju stämma :)



Kram!

2009-06-15 @ 21:55:22
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

JAg håller tummarna att du får en lätt förlossning, någon rättvisa ska det väl finnas i världen! =)



Tänkte bara säga att jag tror man kan hyra babyskyddet på exempelvis barnenshus (för som du skrive så har man ju inte det så länge). Fråga i kassan där på barnavdelningen...kan ju inte tänka mig att det är många hundringar/månad i hyra...=)



kram//Linn och Felicia

2009-06-15 @ 22:13:39
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Snabbt svar..:)



Smärtan som jag hade var så fruktansvärd,fast nu hade jag den ju bara en dag (lite känningar dock hela tiden,men inte så farligt),men den kunde jag faktiskt jämföra med förlossningen!Nu vet jag ju inte hur ont du har,men du kanske blir så pass "van" att förlossningen blir en piece of cake för dig :)



Jag tror man aldrig någonsin blir färdig med ett hus..Så kommer jag nog att känna tror jag.Men det måste vara kul att småpyssla iaf,så får karlarna ha hand om större renoveringar ;)



har ni något namn till lillan förresten?

Kramkram

2009-06-15 @ 22:23:27
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Våran kostade 1.500:- och han använder den fortfarande, 9 månader :-)

Sen ska man ju ha till en ev. nästa bebis också..

Men kolla annars på blocket, bör ju finnas en hel drös!



Jag hade också ilningar. Fick leva med ilningar dygnet runt i ryggen, men vid revbenen höll det "bara" i sig tills han sjönk ner i magen.

Hoppas det blir bättre!

Kramar

2009-06-15 @ 23:23:48
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Ninnie

våran lillplutt heter Malcom. Vi funderar på mellannamn men de ska vi kolla sen. bara han har ett namn. bestämde de igår. så de tog BARA en mån att ge pojkstackarn ett namn. men så länge tog de att ge Melwin ett namn med.



kan säga att ja har haft 2 jobbiga graviditerer men haft jättebra förlossningar som har gått snabbt. om du vill kan du läsa min fl-berättelse i bloggen. så förhoppningsvis får du en bra förlossning.



när ja vänta Melwin hade ja ont i revbenen men de var för att han sparka på dem. inte skönt men man får stå ut.



hoppas du inte är allt för slut nu efter jobbet



kram

2009-06-16 @ 11:44:17
URL: http://ninniejohanna.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Vi köpte först emma ljungas och den kostade 1500:-, men kom på nu att den passade inte i våran bil, så vi fick lämna tillbaka den och tog en acta cargo och den kostade 1.800:- tror jag. Men det är en sån med klick-funktion och dom är verkligen dom bästa!

Köpte våran på babyproffsen iaf. Så kolla där annars :)



Mina ilningar i ryggen var att han låg över en nerv, så det fanns inget som hjälpte.

Testade en TENS och sjukgymnastik, men dom kom fram till ganska fort att förlossning var det enda som skulle hjälpa. Vilket det var, så dessvärre får man härda ut helt enkelt :)

Jag jobbade fram till juni, men sen var jag helt sjukskriven fram till i sep.

Har du fått igenom din hp?

Jag hoppas verkligen för din skull att du slipper jobba, det är verkligen ingen hit när man har så ont. Som tur är får man något underbart av det onda ;)

2009-06-16 @ 14:19:14
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0