Dränering och ny hall

Har ju inte skrivit på ett tag så därför har jag inte uppdaterat er om våran numera väldigt vackra gård. Förra måndagen började "vi" nämligen att dränera. Inte alls så kul och för er som inte vet vad man gör då kommer här en liten bild på hur det kan se ut ;)



Hela infarten har alltså varit täckt med jord och sand, och ja som ni ser även runt hela huset och framför ingången.. Jippi :) som tur är har dom börjat gräva igen idag och fortsätter kanske imorgon men annars på onsdag. Gräsmattan kommer väl aldrig gå att få fri från all sand osv. Iaf inte nu. Men förhoppningsvis ska vi ju då slippa dessa stora högar!

Under all denna kaos har vi även haft en målare som gjort klart hallen hos oss. Resultatet blev jättebra(dock saknas dörr, tak och golvlister än men det kommer..)




Jag är inte en grym fotograf märkte jag just, haha. Snett å jävligt men äh det duger ju!
Måste även påpeka att hallen faktiskt är större än såhär(även om den har blivit betydligt mindre sen vi flyttade in..), men tog bara på det viktigaste.

Nu ska jag göra korv och makaroner som blir dagens middag.. Så fantasilöst men himla gott :)
Hejs!

Kommentarer
Postat av: Malla

Hej, vad snyggt det blev i hallen! Det råkar inte vara så att du har tips på ngn målare som råkar ha lite att göra just NU? vi ska ju tapetsera trappen och hallen...men har itne fått tag på ngn som kan göra det innan hösten :( hade gjort det själv omd et inte vore så att det var i en trapp...är ju så himla högt i tak! Så om du har ngt tips skulle jag bli tacksam :D

2009-06-29 @ 18:21:31
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Jennie

Jasså blir du nyfiken? :) Jag kan berätta när vi ses nästa gång :) Finns för mkt nyfikna på alla dessa bloggar ;) Emelie har jag inte hunnit prata med det om än - men imorgon får hon veta! Hur mår ni då? Du och magen? Hoppas allt är toppen! Kram!

2009-06-29 @ 19:37:16
URL: http://jennielundgren.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja, kan tänka mig att det blir rätt hett just nu :) Jo, dom ska packa och jag ska hjälpa till - så det blir nog inge stan - mest troligt bara svett & tårar :) Men vi alla borde verkligen ta en fika snart, eller en glass i solen :)

2009-06-29 @ 20:01:46
URL: http://jennielundgren.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Visst känns det extra jobbigt att vara sjuk/inte kunna jobba när man vet att de andra får göra ens jobb då?! Men man kan ju inte rå för det. Jag blir hemma imorrn med, men sen hoppas jag verkligen på att vara tillbaka för jag blir så himla rastlös av att bara sitta hemma själv:( Hoppas du också är tillbaka till jobbet snart:)

2009-06-29 @ 20:08:25
URL: http://enmini.blogg.se/
Postat av: Malla

Jo, antar att målarna har full rulle nu på sommaren och gärna vill ha lite semester själv! Vill han/hon inte så hittar vi säkert ngn annan så småningom! Har ni annars mkt kvar som ni ska göra på huset?

Vi har massor kvar, men då har vi ju itne bott så länge än, skulle däremot kännas skönt om det vore ett par till grejer hinner bli klart innan bebis ska komma!

2009-06-29 @ 20:14:32
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Malla

Vi har hus på Djupviken, granne med ICA :P

Jopp, är beräknad till den 26 augusti, det är väl typ bara 1 vecka innan er?

Inte för att man ska gnälla över sommaren - men lite jobbigt är det med stormage då det har varit så här varmt! Fast det är då ingen risk att man bränner sig på ryggen i år iaf :D

2009-06-29 @ 20:43:54
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Anna

Men så himla snyggt det blev!!!!

2009-06-29 @ 22:44:14
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: M

Men så tjusigt! Blev ju riktigt bra det där! Ni verkar då jobba på som tusan. Men det är nog bra att passa på innan ni får fullt upp med annat. :) Bra att fogarna är bättre, och kan tänka mig att det blir skönt när du får ledigt och kan vila ordentligt. Har ni förresten skippat det där med Sthlm, du och din kompis? Börjar kanske bli lite sent nu... :) Ha det super iaf! Kram kram

2009-06-29 @ 23:12:37
URL: http://lifestylebymary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0