Negativ!

Äntligen har Sofie och krille fått göra deras UL. Och det blev glada nyheter för dom och det är jag jätteglad för! Det bor en liten pojke i Sofie, hihi :)

Däremot jag, jag är tragisk. Usch vilken dålig dag jag har. Är väl mycket hormonerna som spökar... Men jag ringde iaf på gyn tidigare för att höra om dom fått några återbud så att jag kunde boka om mitt UL till lite tidigare eftersom att jag kommer vara i 19+0 då vi ska dit och även för att jag inte orkar vänta så sjukt länge. Är så grymt nervös! Hursomhelst, hon jag pratade med i telefon var jättegullig och försökte med allt för att det skulle gå att lösa. Så hon hittade en lucka den 6:e april, alltså 9 dagar innan vi egentligen har tid. Så hon sprang och frågade barnmorskan som hade den tiden om hon tyckte att det var ok att jag skulle få byta fast jag då är i 17+5, alltså två dagar innan dom egentligen vill att man ska komma. Men naturligtvis så tyckte hon inte det! Jag och min otur, jag är så less. Så efter det beskedet har jag legat i min soffa och gråtit och gråtit... Snacka om att man är känslig!
Jaja, jag får helt enkelt finna mig i att vänta i nästan 3 veckor till.. Nu har jag ju iallafall försökt.

Och så lite positivt, badrummet är nu färdigkaklat! Ikväll kommer dom hit och fogar, så nu är det nära! :)

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Nej vad trist att ni inte fick flytta tiden!



Försök att inte vara lika nervös som jag var inför UL:et.Jag var helt säker på att jag inte var gravid och nojade mig sjukt mycket.Så efter UL:et märkte jag hur underbart det var,men då kunde man ju inte ta tillbaka nervositeten.Så ett råd:slappna av innan :) Det är helt underbart!!



Jo visst borde det ju vara lättare att se om det är en pojke,av naturliga skäl :)



Om man är rädd inför förlossningen erbjuder väl BM samtal med någon?

Vilken BM har du förresten?



Jag kände första sparken i v.24 tror jag?Lite senare än vad jag trott men det kom från ingenstans och syntes på utsidan samtidigt.Blev en total chock,går inte att beskriva känslan :) Efter det blev det bara starkare och starkare och ibland fick man sig ena ordentliga karatesparkar!Men det har sin tjusning det också,då vet man att den lill* mår bra!

Dom brukar ju säga att det kan kännas som fisksprattel om man känner sparkar tidigt i graviditeten,men många är nog ovetande om att det är bebisen :)



Sådär,snart kan vi publicera en bok så långa noveller som vi skriver,haha.



Kram!

2009-03-26 @ 20:28:32
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Anna

asch da att du inte fick den tiden! Men du overlever nog:) ska ta och uppdatera min blogg nu:) men vi hors kramkram

2009-03-27 @ 13:21:18
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Jo jag hade Ingrid.Fick inte alls nåt grepp om henne,man kände sig verkligen som en i mängden så när vi ska ha nästa barn blir det en annan BM!



Jag kom ihåg att jag också så gärna ville känna sparkar innan UL:et så man med 100% kunde vara säker på att det låg en bebis därinne och att man inte bara blivit tjock :)



Hoppas du haft en trevlig helg!

2009-03-29 @ 14:06:15
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Lea

men så kontig för vi ska ju på UL i morgon och då är vi i V 17+4 ..? och det ringde dom ju och bokade åt mig pga att det inte vart någtot tidigare som det var tänkt från börjat pga alla probs!...Vem har du som BMförresten ?( minns inte om jag frågat;P)

2009-03-29 @ 18:29:10
Postat av: Emmeli

Nämen, ska dom också ha barn?!

Hela kompisskaran samtidigt, vad kul :-)



Så typiskt att du inte fick komma tidigare. Men snart ligger du där på sängen och kollar på ultraljudsbilden framför dig!

När är Sofie beräknad??

Kramar!

2009-03-31 @ 10:23:59
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0