Barnmorskan

Imorse var jag hos barnmorskan och allt såg bra ut. Däremot så har vikten börjat öka ordentligt nu, fast det visste jag ju redan :) SF-måttet var på 24cm och bebisens hjärtljud låg på 140.
Fick även en läkartid nästa ons för min onda rygg och rumpa. Vad jag då ska säga.. :)
Har blivit dålig med magbilderna igen, är inte riktigt min grej det där har jag märkt. Men jag ska ta en snart!

Idag är det grått och tråkigt ute så den här dagen lär nog inte ha så mycket att erbjuda.. Köpte en ny dammsugare igår så får väl testköra den kanske...

Jag blev så glad då jag loggade in här på bloggen och såg att Emelie hade skrivit en kommentar från mallis. På fredagnatt kommer dom hem och det ska bli så kul! Lär nog dock inte kunna träffa henne förrän nästa vecka, men surra i telefonen går ju alltid! :)

Ikväll blir det att ännu en gång klippa och klistra med Johanna och Daniels inbjudningskort till deras bröllop i sommar.. Synd att fantasin sätter stopp ibland, men men det blir nog bra ändå :) 

Kommentarer
Postat av: Maja

Jo men det skulle man väl kunna säga att det är också.. Med Meja går det fint, det är så skönt att det bara är Johans hund egentligen! Jag får leka och pyssla om henne när jag vill men jag lämnar kisstorkandet till Johan, höhö :p Men hon är dock en riktig surpuppa, morrar ofta och vill absolut inte ligga och mysa. Riktigt självständig och kaxig.



Vad kul att höra att allt är bra med lillen i magen, mindre roligt bara att du inte mår så bra..

2009-05-27 @ 17:46:26
URL: http://majaroslund.blogg.se/
Postat av: Anna

hello! jaadu vi måste ses snart, måste ju kolla in magen. Börjar ju ite förrns fem imorron, men har en del ja hade tänkt hinna göra här hemma. Men får se om ja kanske åker in till stan en sväng. Läste att du har ont, det lät inte alls nå roligt, vi får hoppas att det blir bättre iaf!

2009-05-27 @ 18:36:20
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Malla

Hej hej, vad jobbigt det låter att du har så ont i ryggen...fast frågan är om man kan göra ngt åt det förutom att "vila", när man nu har tid med det....har du fått havandeskapspenning eller blir det att jobba tiden ut?

2009-05-27 @ 21:06:48
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Johan

du vet att jag sjunger bättre....=) joo du lär blåsa bort

2009-05-28 @ 11:49:19
URL: http://renoveramera.blogg.se/
Postat av: Malla

Jaa det är väl itne direkt ovanligt att FK tjorvar...jag har försökt få svar på en fråga i flerea månader nu men inget händer, jag blir galen!! jag vill ju helst veta innan vilken föräldrapenning man får så man iten får en smärre chock senare...

Jag har inte ansökt om havandeskaps, jag har inte så hårt jobb, vi sitter mju mest still och blir det illa i ryggen så kan vi höja/sänka borden osv. Än så länge så har jag inte haft nå krämpor heller utan allt går smidigt förutom att magen börjar bli klumpig och att det känns som att man får håll ibland då man går.

Tycker tiden sniglar sig fram lite...hoppas sommaren får SNABBT!

2009-05-28 @ 12:59:07
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Anonym

Blev inget stan för mig idag, låg så länge i sängen och soffan, sen har ja hållt på här hemma och nu ska ja snart iväg på jobbet. Men till veckan, för nu jobbar ja då ändå fram till tisdag

2009-05-28 @ 15:45:03
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0