Barnvagn beställd

Nu har vi fått våra tummar ur och beställt barnvagn... Det blev en Emmaljunga citycross(som dom flesta verkar ha...), och vi eller läs jag hade väl egentligen velat ha liggdelen i nån roligare färg. Men eftersom att vi inte fastnade för någon speciell så fick det bli svart både ligg och sittdel. Får pimpa vagnen med nån rolig skötväska och lite roligare åkpåse istället! ;) kollade på både en rosa och en lila skötväska idag, Johan såg väl inte helnöjd ut fast lär nog vara mest jag som använder den ändå. Men vi får se hur det blir, ska fundera lite :)

Är hos mamma nu och bråkar lite med hennes skrivare. For hit för att skriva ut ansökningsblanketter för havandeskapspenning eftersom att vi inte har någon egen skrivare. Hade nämligen tänkt fara förbi jobbet imorgon och få det underskrivet och sedan skicka det så har man gjort bort det. Då är det bara till å vänta och hoppas att min ansökan går igenom!
Har börjat få mer problem i ryggen. Värker som hela tiden nu och det gör mig orolig.. Hur ska det inte bli sen? För SÅ stor är jag faktiskt inte, om än vissa fortfarande tror att vi väntar tvillingar! Jättekul va? Och speciellt när dom redan börjar tro att det snart är dags, men helvete, har ju just gått halvvägs! :)

Jaja ska se om det funkar nu... Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna

SÅ stor är du inte. Eller jo visst fan är du stor, men det är nog mest bara för att man är van att se dig så himla smal i vanliga fall. Men du vet att ja tycker du är skitfin! Älskar din mage!

2009-05-05 @ 22:00:56
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Anna

hos johanna?! jaha ja nog ses vi=))

2009-05-05 @ 22:44:19
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Anna

kanske att mitt förra inlägg inte kom med... men det löd iaf: hos johanna?! jaha ja vi ses där=))



blir skojj

2009-05-05 @ 22:48:45
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha jo, men det blir säkert jätteroligt

2009-05-05 @ 23:04:35
Postat av: Jennie och Norah

Nix,du har inte svarat förut,så det blidde ingen upprepning :)



Det är frivilligt att skriva en förlossningsplan.Har man inga speciella önskemål(som mig)så behövs det inte.Men om du däremot har det kan jag rekommendera att skriva,för då vet dom vad som gäller när vi väl åker in.

Har du några speciella önskemål eller?



Jag tyckte inte alls det var jobbigt att vara gravid på sommaren.Men jag fick ju må så himla bra,så det kanske var därför?Däremot svettades och flåsade jag som en gris,men det är nog rätt så lindrigt ändå :)



Oj,kul med fest!Jag köpte alltid med mig alkoholfritt vin eller öl när jag var gravid.Finns riktigt goda på systembolaget.Och varför dom säljs på systemet är för mig en gåta...



I veckan händer det inget speciellt.Blir många turer till sjukan för att hälsa på pappa.Idag har jag och Norah en mysig innedag och tvättid senare.Imorgon blir det en sväng på stan och på lördag ska vi ha mammafest :)

Vad har du för planer?



Kram

2009-05-06 @ 11:57:17
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Jag har hört många som varit nålrädda som under förlossningen inte tvekade en sekund :) Själv tog jag ingen ryggmärgs,trodde dock att jag fick det men det var tydligen sterila kvaddlar såg jag i journalen,haha.Ryggmärgs är tydligen som att komma i himmelriket!Så om du är osäker ska du nog inte skriva någon förlossningsplan,utan när du har värkar så märker du nog vad som väger för och emot :)



Pappa har som sagt fått komma hem nu och bli bortskämd av mamma som har varit så orolig.Usch vad hemskt det var..När hon ringde och berättade!Kommer knappt ihåg vad hon sa men hon grät iaf,och det är första gången jag hört henne gråta i hela mitt liv..



Skulle ju för tusan köpa silverschampot idag men tror du inte att jag glömde!?Ska dock in imorgon också så då ska jag nog slå till.Har tonat håret idag igen(2 veckor sen sist)och det blir bättre och bättre,men fortfarande inte nöjd,såklart!



Vi ska ha mammafest här hos oss,ska bli grymt skoj!Du får ta att vara med när du kläckt och bebben blivit lite äldre tycker jag :)



Hade ni funderat på att göra köns-Ul eller?



Sorry för en till roman!

Kramar

2009-05-07 @ 21:09:01
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0