Lilla hjärtat

Igår var jag hos barnmorskan och fick lyssna på våran bebis lilla hjärta och då den rörde sig.. Det var läckert :)
Nu ska jag/vi inte dit förrän i v25, så den 29:e maj fick vi tid. Då börjas mätandet av SF-måttet...
Den 27:e maj har vi även andra planer. Då ska vi till Umeå och göra ett köns-ul. Blev ju som ni vet inte riktigt nöjd med det vanliga ul:et eftersom att hon lät så osäker och så. Eller nöjd blev jag ju självklart, för bebisen är ju frisk. Men just med tanke på att speciellt jag är så himla nyfiken och vill verkligen veta vad som gömmer sig där inne! :)

Är helt slut i armarna, för idag har vi krattat. Iofs inte ens en tredjedel av tomten men eftersom att "vi" tog bort massor från ett träd i höstas så var det  VÄLDIGT mycket barr och grejer där. Men hur jobbigt det än har varit vissa stunder idag så är jag ändå så himla nöjd med att vi faktiskt köpte hus till slut. Är nu då det börjar bli varmt som det är så himla härligt att pyssla ute! Har dock smidigt lite andra planer också, vill att johans pappa ska ta ner ytterligare 2 eller kanske t om 3 träd åt oss. Dom skymmer så himla mycket av solen, och den vill man ju ha mycket av!

Hoppas på lika fint väder imorgon så kan vi fortsätta med krattandet och även kanske inviga grillplatsen!  

Kommentarer
Postat av: lina

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!

Det är så mysigt att vara ute när det är härligt väder. Igår så var det ju skit härligt väder. Och jag var tvungen åka och jobba mellan 11-15, typ då solen är som starkast. Min vanliga tur! :-) Vart lite avis då jag ringde hem och kollade läget och Markus och Leo var ute och promenerade i bara t-shirt!!

Ja, man behöver verkligen vila upp sig. Jag hade ju fruktansvärda smärtor baki ryggen från vecka 14 tror jag. Så i juli gick jag till läkaren som sjukskrev mig på halvtid. Augusti, september jobbade jag halvtid. Sen gick jag på havandeskapspenning den sista september. Blev beviljad full havandeskaps. Men jag säger då det, ligg på dom. Ring och hör hur det går med ärendet. Jag fick svar på min ansökan 2 eller 3 veckor efter att jag slutat jobba. Helt sjukt sega är dom på det där bygget.

Men det borde ju inte vara något problem att bli beviljad eftersom du har ett tungt arbete!



I sommar ska M vara pappaledig och jag hade tänkt jobba. Fast jag kommer vara ledig en hel del då jag bara tänkt jobba halvtid sen har jag semester. Vi har inte hunnit göra så mycket planer men en resa ner till Sthlm och hälsa på min syrra med familj ska då hinnas med :-)



Vad gör ni i helgen då? Kramar!!

2009-05-02 @ 13:52:08
URL: http://linaoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0