Tidsfördriv

Jag är ju verkligen inte den första som gör den här listan. Men den var som rolig så vafan!

Vad heter ni?
Anna och Johan
Hur träffades ni? Hm, för att göra en lång historia kort så kan jag väl skriva att vi träffades genom gemensamma vänner..
Hur länge har ni varit tillsammans? 4 år och 1 månad för att vara exakt!
Är ni förlovade? Nej det är vi inte, men jag skulle inte ha något emot att bli. Fast det är ingen brådska :-)
Bor ni ihop? Jo vi köpte hus i oktober -08 och innan det har vi hunnit med en del lägenheter
Har ni barn? Ja, fast bebisen bor i min mage än så länge. Är beräknad till den 10 sept!
Har båda körkort? Japp
Isåfall, vem kör bäst? Johan måste jag väl erkänna, om än det är i bilen vi oftast är mest irriterade på varann pga hur vi kör. Haha.
Kommer du ihåg er första kyss? Det var hemskt länge sen, men ja, den minns jag nog.
Vem sa "Jag älskar dig" först? Johan
Vem är äldst? Jag! 1 månad äldre :-)
Vilka stjärntecken är ni? Jag är skorpion och Johan är skytt
Vem fyller först på året? Jag
Håller ni i handen på stan? Näe, det gör vi nog inte. Har en karl som tycker sånt är pinsamt...
Vem är längst? Johan. Och tur är väl det med tanke på mina få cm jag har att komma med!
Vem sjunger bäst? Haha, ingen av oss är väl direkt någon sångfågel. Men om jag måste välja så blir det nog jag.
Var nån av er oskuld när ni träffades? Nej
Kände ni varann innan ni blev ihop? Jo det gjorde vi
Vad har ni gemensamt? Inget speciellt intresse som jag kan komma på förutom isåfall renovering. Om man nu kan kalla det för ett intresse? Annars blir det väl vårat kommande barn och våran hund.
Blev du kär i första ögonkastet? Kär blev jag nog inte, men helt klart intresserad!
Har ni någon speciell låt? Nä, ingen jag kan komma på.
Har ni några "frikort"? Verkligen inte!
Har ni stora framtidsplaner? Joo det är väl klart
Har ni gråtit i varandras armar? En hel del, men det är nog jag som står för gråtandet..
Har ni varit utomlands tillammans? Ja, Thailand -08. Helt underbart!
Vilket är ert bästa minne? Oj, vi har många minnen. Men det allra bästa lär väl bli då våran dotter föds.
Vem lagar bäst mat? Är oftast jag som står för matlagningen, men om den är bra vågar jag inte svara på.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Oftast ligger han i sovrummet och ser fotboll eller hockey medans jag ser allt annat än sport på tvn i vardagsrummet! Vi är SÅ romantiska :-)
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Nej inte när vi ses men oftast då vi säger hejdå eller när det är godnatt..
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Njaa. Öjebyn - Pitholm. Vet inte hur långt det är?
Blir du lätt svartsjuk? Förut var jag nog ganska duktig på det, men inte nu.
Brukar ni bråka? Brukar låter ju inte så trevligt, men är väl klart att det händer. Fast mest småtjafs, om städning osv, det vanliga..
Ringer eller SMS:ar ni mest? Johan är duktig på att smsa medans jag hellre ringer.
Vilken är hans finaste kroppsdel? Älskar hans stora blåa ögon!
Brukar nån av er prata i sömnen? Jag kan visst vara duktig på det ibland :-)

Ikväll har vi haft middagsgäster här bestående av Johans föräldrar och min mamma. Så trevligt så! Nu är jag helt slut så ska dra mig mot soffan i vardagsrummet medans Johan ligger i sovrummet och säkert ser nå sport ;)
Hejs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad härligt :-) I veckan så blir det nog att vara med Simon en hel del, sen fest på lördag! Själv då?



Ska du inte ta och lägga upp bilder på huset snart? :-)

2009-05-21 @ 17:40:53
Postat av: Maja

Mitt namn föll visst bort :p

2009-05-21 @ 17:41:24
URL: http://majaroslund.blogg.se/
Postat av: Johan

haha vadå du sjunger bäst, jag är lätt bättre på sjunga =)

2009-05-28 @ 09:48:51
URL: http://renoveramera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0