Idag är det torsdag.

Febern och snuvan gick över bara på en dag, riktigt uppskattat. Nu har jag bara ont i armen, men det går väl över snart antar jag. Igår var det ju meningen att vi skulle ha mammaträff här, men eftersom att jag var så dålig i tisdags så sa jag ifrån mig det så det blev hos Isa istället. Hade ju inte tänkt dit, men då jag blev frisk så fort så for vi ju givetvis. Dom bor i en jättemysig lägenhet på tunnan. Fast på helt fel sida av tunnan, en sida som jag inte ens visste fanns :) där fick vi blåbärskaka och latte, himla gott var det lilla som jag fick i mig iaf! Molly blev nämligen hungrig precis då vi skulle fika, och när hon tillslut hade ätit klart så började jag äta på min blåbärskaka igen, och lyckades då välta typ hela fatet över mig. Vilket resulterade i vaniljsås överallt :P klantigt, jomenvisst!

Sitter och tittar på isaform nu.. Kan inte bestämma mig för vilken tavla jag ska beställa! Fick presentkort därifrån i doppresent. Det finns ju så mycket fint! Funderar på en likadan som vi gav till Mira i namngivningspresent, fast i en annan färg, för den färgen som vi köpte verkar ha utgått. Den modellen heter "sessa", och det tycker jag stämmer in riktigt bra på våran lilla tjej!

Jag är förövrigt så grymt tacksam över att Molly sover så bra som hon gör! Vi har tur om man säger så.. Har ju börjat lägga henne ca 21.30-22.00 varje kväll och oftast så sover hon i sträck till iallafall 08.00, ibland t o m senare! Men snart så ska vi väl börja lägga henne lite tidigare, och då blir det väl inte lika långa sovmorgnar, men det kan ju vara värt att få lite mer tid över på kvällen också!
Nej här finns absolut inget att klaga på, Hon är världens snällaste tjej, så är det bara :) vi får väl se om jag får något slags straff nu för att jag skriver såhär ;)

Annars då? Jo hemmet behöver sig en rejäl omgång. Jag har inte orkat eller haft tid till att städa på evigheter, det låter ju lite äckligt. Men dammsugit har jag faktiskt gjort lite då och då, men däremot inte skurat. Det är tur att inte Sofie har varit här på ett tag. Haha :) eller så kanske jag måste bjuda hit henne, så får jag något gjort! Sofie är nämligen världens bästa "städerska". Hittar ni en dammtuss hemma hos henne är ni riktigt duktiga! :)
Nämen t ex nu, vad gör jag? Sitter vi datorn. Vad gör Molly? Sover. Nu har jag ett himla bra tillfälle till att städa här hemma. Men ids jag? Nja....
Tvätta måste jag iallafall göra! Vi börjar ha slut på handdukar, och det är ju ett måste att ha många sånna med en bebis i huset.

Ikväll var det meningen att jag och Sofie skulle ta en kvällsfika med Malla och Linnea. Men tyvärr så kunde inte Linnea pga av flytten. Så det får bli nästa vecka kanske. Men vi ska fara ändå, fast med Frida och Johanna. Så det blir kul! Är inte ofta jag är iväg på kvällen nuförtiden, speciellt inte utan Molly, och det behövs ju ibland :)

Nu kommer det som vanligt lite bilder på min lilla sessa!






Sådär ja, dags för lite tvätt då...

Kommentarer
Postat av: M

Vilka söta bilder! Har hon fått en liten Stig-Helmer eller ser jag i syne? ;) Kram

2009-11-26 @ 15:28:31
URL: http://lifestylebymary.blogg.se/
Postat av: Sofie

haha knäppis :) Jag får väl komma och hjälpa dig snart :p



Syns snart!

2009-11-26 @ 17:04:49
URL: http://sofiea85.blogg.se/
Postat av: Karoline

Tackar =) vecka 17 så snart kommer nog magen =) Är beräknad till början av maj =) Hur går det för er? kommit er till rätta med det nya livet som småbarnsföräldrar?

kram

2009-11-26 @ 20:23:22
URL: http://karolineceder.blogg.se/
Postat av: Malla

Jopp jag tycker vi tar en dejt till veckan såklart! Seriöst jag är kass på att sätda, eller jag stuvar in saker i garderober och sånt, som till exempel då ni var här, då hade jag en massa kläder liggande där uppe på golvet och jag bara tryckte in dom i min garderob hehe :P

2009-11-26 @ 22:28:14
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Maja

Tack tack :) Den är från vero moda, köpte den dock i kista så vet inte om de har den i piteå..

2009-11-27 @ 00:58:02
URL: http://majaroslund.blogg.se/
Postat av: Karoline

Jo det känns som en bra månad att få i. Då har vi spridit ut hela familjen. Fast jag tror nog att jag föredrar att vara gravid under sommaren. Lättare att klä sig och så där. Blir att låna ihop vinterkläder nu för de är juh inte nått man går och köper.

Vi har tid den 7 dec. Vi får se vi har inte bestämt oss.=)

2009-11-27 @ 12:33:40
URL: http://karolineceder.blogg.se/
Postat av: Karoline

Hihi jag tyckte inte alls att det var farligt men det kan juh bero på värmen på sommaren också ;D

Med My var vi störtsäkra att det var en flicka men denna gång är vi inte alls lika säkra. Johan tror på en flicka men jag tror att det lika gärna kan bli en pojk=) Namn har vi funderat på och kommit på några förslag som för slåss.=) Vi får se om det blir en uppdatering om könet ;D hehe

2009-11-27 @ 14:19:11
URL: http://karolineceder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0