På valborg

Idag har det varit fullt upp. Vi började dagen med att fara till Johans moster och fika, där blev vi i ungefär två timmar. Sen for vi på barnens hus och clas olsson, och så hann vi bara hem och vända så for jag och molly till sofie å theo och Johan for och såg en fotbollsmatch. Har dessvärre inte blivit så mkt av att vara ute idag, men jag hoppas på lika bra väder imorrn för isf ska vi vara ute mycket..
Måste in till stan och köpa ett par skor som jag lagt undan. Jag och Anna suktade efter dessa skor redan förra månaden, och hon slog till, men jag var alldeles för fattig för att ha råd. Men nu tänker jag faktiskt köpa dom!

Hursomhelst.. Det var inte det jag tänkte skriva om nu.
Jag måste bara dela med mig av min nervositet, rädsla och ångest(låter säkert töntigt för vissa, men det skiter jag i..)
Molly ska sova borta på fredag för första gången, det blir hos mormor. Och det handlar inte alls om att jag inte litar på att mamma kan ta hand om henne eller nåt sånt. Det sitter enbart hos mig själv. Jag tycker det är skitjobbigt redan nu, och då har jag bara hunnit tänka på det en miljon ggr. Vi har väl tänkt göra det ett tag, men jag har som lyckats slingra mig några gånger för att det är enklast så. Valborg har vi ju planerat sedan länge tillbaka och nu SKA det göras. Jag gruvar mig för då vi ska lämna henne, för då lär jag ju börja gråta, och det har jag inte alls nån lust med. Och så gruvar jag mig för då vi väl är borta, att jag inte ska kunna ha kul pga av att jag kanske bara tänker på henne. Och så de två värsta stunderna, när vi kommer hem på natten och Molly inte ligger i hennes säng bredvid oss, och på morgonen då jag inte kommer att vakna av henne eller få vara den som tar upp henne först.
Jag kan ju förstå att det här kommer vara nyttigt för oss båda, hon är van att jag alltid eller nästan alltid är med henne alla hennes vakna timmar. Och hon är van att jag är den som tar upp henne på morgonen direkt hon har vaknat. Men min rädsla är framförallt att hon ska undra "vars är mamma?". Eller att hon saknar mig på samma sätt som jag saknar henne. Usch det skär i hjärtat bara av tanken. Hon är ju väldigt mammig, det vet nog dom flesta. Hon kan börja gråta bara för att jag går iväg en bit och hon inte ser mig längre, och det är ju såklart inte alls särskilt kul.
Jag hoppas verkligen att det kan bli helt tvärtemot mina dumma tankar, och att allting går jättebra för MIG. För som sagt, det här handlar inte om att jag inte tror att Molly kommer ha det bra hos hennes mormor. Och är det så att det inte går bra, ja då får vi väl helt enkelt bara fara hem. Det är ju egentligen inte värre än så. Men när man väl börjar tänka, då skenar det alltid iväg till helvetet typ...

Nä nu ska jag försöka tänka positivt innan jag gräver min egen grav! :)
Dags för lite middag kanske..
Hejj!

Kommentarer
Postat av: Anna

Så det blir skorna=)

Härligt!!!



Du ska nog se att det går bra, för både dig och Molly, eller iaf för henne=)

vad ska ni göra valborg?



kram

2010-04-25 @ 18:36:56
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Anna

klart du ska unna dig=))



okej, va skojj.

VEt inte än vad vi ska göra. har inte ens funderat på det. Kanske att vi ska upp till jäckvik lördagen å se en skotertävling så kanske bara blir lugnt och grilla hemma valborg. får se=)

2010-04-25 @ 19:18:14
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: ingela och Jonna

ojojoj säg en mamma som inte har ångest första natten ens barn inte sover hemma, ja kunde inte slappna av en sekund första gången Jonna sov hoss farmor och farfar, jag ringde dom hela kvällen bara för att kolla att allt gått bra, så klart gick de hur bra som helst.

2010-04-25 @ 19:36:55
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag förstår dig till hundra procent..innan jag blev mamma tänkte jag att det blir ju inte alls problem att lämna bort dom, men nu vill jag inte ens tänka på det...Känns skit-jobbigt!



Men skulle hon gråta hejdlöst och du inte alls vill ha hon borta, är det bara hämta hem henne =) Men som du säger: barnen har det hur bra som helst, det sitter i vårat huvud!



Lycka till och försök ha roligt på Valborgs!



Kraaam!

2010-04-25 @ 19:43:50
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: lea

som du vet så har jag full försåelse för dig och dina tankar...jag kan ju knappt fara och träna med doris och lämna han hemma så får jag dåligt samvete!;P men Herman var otroligt mammig men då bestämde jag mig för att det skulle fixas!...och det var alltid värst för han vid läggningen så då hade jag svärmor o mamma å komma å ge han välling å lägga han några gångeer...han var så klart hysterisk men insåg fort att det gick lika bra med dom:) så ett tips är ju att bara be nån komma å lägga henne hemma hos er så du får" bevisat" att det funkar=)...sen har han ju inte sovit borta heller så mycket utan 1 hel gång=) lycka till ! kram

2010-04-25 @ 21:09:08
Postat av: Jennie och Norah

Yepp,det var mig du såg antar jag :p Vart i området är det ni bor?



Usch,känner igen känslan av att lämna bort för första gången...Men som du skriver,det kommer att gå bra!Och se det såhär;hon blir garanterat mindre mammig efteråt eller åtminstonde efter några gånger borta.Norah började sova borta i tidig ålder,och det har verkligen gjort susen!Vi känner ingen ångest eller oro numera och hon vill verligen åka till farmor/farfar eller mormor/morfar.Knappt så att hon vill fara hem dagen efter :p Det är svårt men försök att inte tänka på det.Dom blir oftast mer bortskämda där än hemma :)

Kram!

2010-04-26 @ 19:00:52
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0