VLC

Hej och hå! Idag är det fredag och det är ju aldrig fel. Däremot har vi inga planer för helgen, verkligen INGA. Det är ju lite trist, men ändå kanske skönt.

Vad är det som händer i världen egentligen? Naturkatastrof med vulkan å grejer. Jahaja säger jag bara.. Inte vet jag om jag bara är blåögd och inte vill tro på saker, men ja dom borde väl kunna det dom gör. Men det med att man inte ska gå ut i onödan och allt sånt känner inte jag riktigt för att hålla mig till. Okej om det nu bara håller i sig i ett par dagar, då överlever vi väl utan nån barnvagnspromenad. Men om det här håller på i flera månader eller år som dom surrat om att det kan göra så nja, jag tror inte att jag har tänkt sitta inne med Molly hela sommaren.. :)
Det skulle väl inte vara farligt för vuxna människor utan andningsproblem osv. Men däremot för barn kunde det tydligen skada. Hur vet jag inte riktigt, men nåt med andningen gissar jag..
Vad säger ni? Har ni tänkt isolera er eller? :)

Idag ska jag till vägledningscentrum för att kolla upp vad det finns för studiealternativ, utbildningar eller först och främst om jag kan börja redan nu att läsa upp lite grundämnen. Mina betyg från backa är ju i princip obefintliga tyvärr. Jag får väl skylla på att jag var ung och dum, men ändå vet jag inte om jag hade mått nå bättre av att verkligen satsa järnet då heller. För jag var verkligen skoltrött, och det var enligt mig ett rent helvete att vara på skolan. Men om jag ångrar mig idag? O ja.

Jag trodde att jag på nåt sätt skulle hinna slappna av och inte tänka så mycket på det som komma skall efter mammaledigheten. Men ack vad fel jag hade.. Känns som att Molly nyss föddes och redan nu och sen flera månader tillbaka har jag varit tvungen att fundera på framtiden, dagisplats(när och var?). Jobba eller plugga(och isf till vad?).. Ja om man ändå hade varit smart och haft det klart för sig för längesen, men det blev ju inte riktigt så.
Tror dock inte att jag kommer komma fram till nån superlösning idag heller, men det skadar ju inte att kolla läget och iaf försöka. Vi får väl se helt enkelt..

Ska roa min lilla tjej lite nu. Vi hörs, ha en trevlig helg! :)

Kommentarer
Postat av: Malla

Tidningar överdriver så förbenat. Tror jag ska sova utomhus bara för att trotsa alla förmaningar om att stanna inne.Tror man blir misnt lika sjuk om man ska isolera sig inne i flera månader :P

2010-04-16 @ 19:35:59
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0