Efter en del påtryckningar..

Jag vet, jag har verkligen varit sämst på att skriva här. Men nu har det surrats så mycket om denna ofantligt intressanta blogg, så bäst att jag gör er nöjda för en stund då ;)

Jag har börjat plugga. Började förra måndagen helt på distans. Det jag pluggar till är undersköterska, men eftersom att jag har en del att ta igen från gymnasiet också så kommer det att ta närmare 2 år innan jag är klar.. :/
Det går väl sådär, fast ändå ganska bra. Jag måste bara se till att ha mycket självdisciplin och verkligen ta mig tid till att sitta med det istället för att göra saker som egentligen är roligare. Mamma har semester än, så det är skönt. Hon har haft stundvis några dagar så att jag kunnat koncentrera mig på pluggandet. Jag gjorde ett delprov förra veckan, och på det fick jag iaf 46 av 46p. Så jag KAN om jag vill :)
Den här veckan består av att jobba med en inlämningsuppgift. Och nu är jag extra glad över att min Emelie är utbildad sjuksyrra, för utan hennes hjälp hade det nog gått sämre. Jag har ju aldrig gjort sånt här förr, så det är tur att jag har henne!

Med Mollys utveckling har det hänt en hel del sen sist. Hon har tagit sina första steg, har hänt några gånger. Dock inte mer än 3 st än så länge, men det är ju alltid en början :) Hon har även ställt sig upp utan stöd rakt på golvet. Duktig liten tjej vi har!
Hon är riktigt försiktig när man går med henne och då hon står själv, känner hon minsta obalans så sätter hon sig ner igen. Så det kanske kommer ta lite längre tid innan hon går helt, men bättre att hon är stabil än att hon ramlar och slår sig hela tiden. Min lilla tjej som har blivit så stor!!

På lite mindre än 2 veckor fyller hon 1 ÅR. Jag kan inte fatta det!

Nu måste jag ta tag i lite pluggande. Kan uppdatera med lite bilder nån annan dag!
Tjing :)

Kommentarer
Postat av: Madde

1 år är det bästa!! :) Snart fyller mina troll 3, tyckte det var nyss dom var 1!

2010-08-24 @ 22:11:11
URL: http://maddekjell.blogg.se/
Postat av: Louise Lidman

Vad roligt, jag läser ju också till undersköterska =) Läser via lernia och mitt mål är att vara klar innan bebis nr 2 kommer, alltså den 12 dec =) Nu tycker jag att det är dags att du och Emelie L kommer och hälsar på mig =) Vad söt eran lilla flicka är.. Ha de bra, kram!

2010-08-24 @ 22:12:37
Postat av: Emmeli och Mio

En repris är GIVEN! :)

Sjukt kul var det.



Bara höra av dig om du har lite för dig någon dag.. :) Kram!

2010-08-25 @ 07:49:24
Postat av: Anna

Lollo: Jaa men ska vi ta och bestämma nån dag? Emelie är ju ledig nu varje dag, så hon kan säkert närsomhelst! Säg en dag som passar dig så ska jag höra med henne :) nu måste vi styra upp detta! Kramar :)

2010-08-25 @ 08:15:06
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag är ju hemma och pluggar på dagarna medans Jack har börjat på dagis så jag är hemma varje dag =) Hör med Emelie åsså ser ni till att komma hit ngn dag nästa vecka =) Kram!

2010-08-25 @ 08:42:49
Postat av: Lollo

Kom på att på måndag har ju dagis stängt så då kan ni ju komma, jag ska vara hos bm kl 11 så efter det om det passar? Då får ni ju träffa jack =)

2010-08-25 @ 09:29:57
Postat av: Anna

Ja det blir jättebra! När är du hemma ungefär? Jag ska höra med Emelie om hon kan då :)

Kram!

2010-08-25 @ 10:45:00
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Lollo

Senast kl 12 är jag ju då hemma, jo hör med Emelie så får vi hoppas på att det funkar för henne också =) Kram!

2010-08-25 @ 14:20:49
Postat av: Anna

attans hoppades att det skulle bli onsdag ni (anna och lollo) skulle träffas... Har tänkt på er båda två idag och tänkt komma förbi er men alla mina ärenden drog ut så mycket på tiden så tänkte att det är lika bra ja åker hem.

Men nästa vecka kan vi ses! Anna om inte tidigare så ses vi ju på lördag...

2010-08-25 @ 14:56:23
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Emmeli och Mio

Åh, det lät bra! Vi kan väl ta en dag när jag kommer hem från umeå? :)

Vi får höras av lite närmare! Sköt om dig :)

Kram!

2010-08-25 @ 21:08:37
Postat av: Lollo

Har du hunnit prata med Emelie ang måndag? Hoppas ni kan =) kram!

2010-08-27 @ 14:51:52
Postat av: Anna

Joo just det, jag tänkte ju skriva ett sms till dig men det har inte blivit än som du märkt :)

Jo vi kommer! Kring 12 eller?

Kram kram :)

2010-08-27 @ 15:00:01
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Lollo

Men så kul =)) Jo precis,ska till bm kl 11 och det tar ju inte nå länge.. så kring tolv borde jag absolut vara hemma, det är ju bara ringa om ni inte hittar.. Kram!

2010-08-27 @ 22:57:12
Postat av: Anna

VA? var ni till bersikka utan att komma in på ica och säga hej. Det är ju nästan som att komma hem till mig å hälsa på, är fan mer där än hemma.



Vill verkligen hinna ses i veckan men vet inte om ja hinner... imorron jobbar jag dag istället för kväll och onsdag är ja ledig men ska och äta lunch med mia där vid tolv, men om ni ska på stan typ före det så hinner vi ju gå=) för efter lunchen ska ja nog mest troligt hem för på kvällen är det nån föräldrautb.



men vi kan ju höras!

kram

2010-08-30 @ 19:40:09
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Emmeli och Mio

Skrev just till Jennie om en lunch på stan eller besök hos henne någon dag nästa vecka, är du med? :)



Puss!

2010-09-02 @ 07:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0