Tand på g...?

Hello. Sitter och dricker min andra kopp kaffe för dagen medans Molly sover..
Har varit riktigt orolig för lillhjärtat dom senaste dagarna. Skrev ju sist att hon var täppt i näsan och skrek som aldrig förr. Och det där har fortsatt nu varje dag sen dess, och skriket kommer alltid på eftermiddan/kvällen. Nu är hon dock inte så täppt i näsan nå mer.. Så jag misstänker att det inte har med det att göra överhuvudtaget.
Har tänkt att hon haft ont i öronen, för både jag och Johan hade mycket problem i öronen då vi var små. Hon har fått en alvedon varje kväll och då har det lugnat ner sig.
Men hursomhelst. Nu har mina misstankar gått över till att det kanske är en tand på g. Har ju hört att dom kan bli himla griniga och ledsna då det närmar sig. Och hon har ju fingrarna i munnen HELA tiden. Har hon inte fingrarna så måste hon ha tutten eller nåt annat. Dregglar gör hon ju också, men det har ju pågått länge.
Så ni som har barn som har fått tänder.. Hur blev dom när det var dags?
Jag har ringt akuten varje kväll, men har aldrig lyckats komma fram. Men fortsätter det så ska jag ringa till bvc på Måndag så kanske dom har nåt vettigt att komma med. Tänk så lätt det hade varit om hon kunde säga vars hon har ont!

Igår for jag på stan och träffade Emelie och Sofie, Molly fick vara med mormor. Blev lunch på Nodo för mig vilket inte var igår! Har saknat det goda brödet, är väl mest för det man äter lunchen ;)
Shoppade gjorde jag också, men som vanligt mest till lillhjärtat. Hon fick 3 bodys från hanséns. Jättesöta! Köpte dock i 68, så hon(eller jag...) får vänta ett tag tills vi kan använda dom. Men nu sitter 62 precis lagomt, så det borde inte vara såå långt bort ändå!
När jag kom hem hade jag fått ett paket i postlådan, med mer barnkläder :) beställde från upto12.se i förrgår så det gick snabbt. I det paketet var det två muminbyxor, en tummensparkdräkt och en alfons(milla)body. Är SÅ kul att köpa kläder till lillan, jag kan inte sluta!

Idag är vi ensamma hela dagen. Johan jobbar mellan 10-14 och sen har han match, så han är väl inte hemma förrän efter 6 nångång.. Trist, men men.

Förresten! Om vi får en pojke nästa gång så har vi ett namn nu ;) har pratat om det ett tag med Johan, men han har inte alls gillat namnet. Tills igår. Iofs var jag tvungen att skaka hand på att han ska få ha det namn han gillar OM det skulle bli ett tredje barn...
Jag tror dock inte att vi kommer få en pojke, känns som att det blir en tjej till. Men det blir ju då bara roligare för Molly tror jag. Dom får nog lite bättre kontakt än vad kanske en kille och tjej får.
Men, gå nu inte och tro att jag är gravid igen! För så är det ABSOLUT INTE! Är bara kul att prata namn tycker jag :)

Ska kolla lite bloggar och sånt nu. Men kommentera gärna ni som har nåt råd att komma med. Och ni andra också :)
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Kan mycket väl vara tänder på gång.

Dom kan dock dreggla och ha händerna i munnen lääänge innan dom väl kommer fram.

Mio började redan när han var 2 månader med det och när han var drygt 3 månader fick han första, sedan hade han 8 tänder innan han var 7 månader ;)

Fast det är ganska ovanligt att dom får så många, så snabbt.. Dom blir oftast griniga, men att dom bara skriker vet jag väl inte?

Pröva att kyla en "tuggleksak" eller spola tutten under iskallt vatten, det brukar vara skönt.

Annars är det bara alvedon och vänta ut skiten som gäller. Ser hon svullen ut i tandköttet?

Tror att du kommer märka en vit liten sak som dyker upp i munnen snart :)



2010-01-16 @ 11:44:51
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är tjej, har en bror och vi hade superkul som små, även nu har vi mkt bra kontakt. vem säger att om man har samma kön får man roligare?:)

2010-01-16 @ 11:53:06
Postat av: Anna

Anonym :

Det är ingen som säger att två från samma kön får roligare! Är bara min egna gissning, men inte att dom får roligare. Utan kanske kommer närmare varann då dom blir större. Låna kläder, smink, prata pojkar osv osv.. Listan kan göras lång.

Men det kan ju även bli tvärtom. Hursomhelst är det inget du behöver haka upp dig på tycker jag :)

2010-01-16 @ 13:17:27
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Monica

Dom kan vara lite snoriga och bajsa löst också när tänder är på g.

2010-01-16 @ 13:29:05
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Det finns speciella bitringar som man enkom har i kylen,sådana som redan är fyllda med vatten.En sån hade Norah när hon var liten och hon älskade den!Den finns på Barnens Hus.Ett annat tips är att smörja in tandköttet med flytande alvedon,men det vet du säkert redan :)



Norah hade faktiskt ont i munnen och dregglade massor redan vid 3 månaders ålder,men första tanden kom först vid 8 månader.Så trots att hon kanske är en bit bort med tänder så är det inte omöjligt att hon ändå har ont.Annars kolla med BVC om ni får komma in och undersöka öronen.Det är ju SÅ svårt när dom små liven inte kan prata..

Nu blev detta en roman :)

Hoppas ni har en fin lördagskväll!

Kram!

2010-01-16 @ 20:23:58
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Det ska inte stå kylen,det ska stå frysen ;)

2010-01-16 @ 20:25:40
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Ja, röda ska dom ju vara där ;)

Men man ser när det är uppsvullet, så det kanske inte har kommit så långt än.

Tycker du ska ringa BVC på måndag, dom brukar vara bra på att hjälpa till eller iaf lugna en :)



Jo, allt är bara bra med oss! :)

Hur är det själv då?



Såg kommentaren längre upp...

Jag har faktiskt bättre kontakt med min bror än min syster. Men det är ju så olika det där :)

Ha en trevlig kväll!

2010-01-16 @ 21:00:24
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Ja, det blir utgång men var vet jag inte än! :)

Var ska du/ni ut?



Kanske ses :)

Puss!

2010-01-17 @ 06:44:55
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0