Fortsätt!

Sådär ja! Nu fick jag tigga till mig lite kommentarer ;) haha. nämen det blir så himla mycket roligare att skriva då ju. Känns som att jag lika gärna skulle kunna skriva allt i en dagbok med lås på hemma istället, om jag inte fick några kommentarer alltså.
Så nu hoppas jag att ni fortsätter med detta skrivande, om ni vill göra mig glad så :)

Har just plockat undan en hel hög med leksaker som var spridda lite här och var i huset. Vi har haft besök av Johanna, Ozzy, Frida, Mira & Sofie. Theo är ju tyvärr sjuk, så han kunde inte följa med idag..
Ungarna var ändå lugna idag. Molly var mest bara tyst vilket hon ofta är på våra mammaträffar.. Jag vet inte om hon bara sitter å fascineras av dom andra barnen och glömmer bort att hon kan "prata" själv eller vad det nu kan va :)
Mira hittade en ny kärlek. Hans namn är Sigge och är våran stora katt.. Då jag släppte ut han bröt hon ihop på golvet. haha. Sötunge!
Ozzy han var också rätt nyfiken på Sigge, men han hade mest fullt upp med att ställa sig upp mot gåstolen och våra ben, som han är så himla duktig och har lärt sig redan vid 8,5månads ålder!

Tog inte så många bilder idag, blev nog bara på Ozzy och Molly. Men jag lägger upp några andra bilder på barnen som jag inte lagt upp från förrförra veckan också.. Enjoy!


Ozzy vill stå mot gåstolen :)


Frida & Mira för nån vecka sen


Ozzy!


Mira & Ozzy


Och Hugo som har fullt upp med lampsladden :)

Kommentarer
Postat av: Malla

Sötungar :)

Linnea skulle komma om hon hann, ngn annan vet jag inte. Jag är hemma i vilket fall som helst ifall ngn dyker upp :)

2010-03-24 @ 14:37:09
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Emmeli och Mio

Åh! Vad kostade det att göra köksluckorna vita?

Ni lämnade in dom på sprutmåleri kan jag tänka mig?

Har funderat på att göra det länge men aldrig fått tummen ur. Hoppas du har ett överraskande billigt svar ;)



Jag ska ner sista gången 1:a juni, så kring den 5:te får jag sommarlov. Eller ja, jag ska ju vara mammaledig :) Du svarade aldrig på det, hur länge ska du vara mammaledig eller är det oklart än?

Kram!

2010-03-24 @ 16:45:18
Postat av: Emmeli och Mio

Nej, vad synd för mig :)

Ska ringa imorgon. Micke nappade på idén direkt, så hoppas vi hinner göra om innan sommaren!



Jag förstår din ångest, så där kände jag också innan jag visste om jag skulle ta mig in på skolan. Jag hade ju sparat (har fortfarande över 200 dagar kvar..) många dagar utifall jag inte skulle ta mig in, för jag vägrade sätta honom på dagis innan han var 1½ år. Och så blev det ju nästan också. Han kommer börja till hösten, så han blir ganska exakt 2 år när han börjar men var vet vi inte än. Antingen där vid pitholmsskolan eller här brevid oss på munkberga. Det blir bra vilket som. Har alltid haft jätteångest för att han ska börja dagis, men NU känns det helt ok att han ska börja. Det är inte alltid så lätt att aktivera en vild 1-åring, speciellt inte när man pluggar på heltid, så det kommer bli bra :)

Du ska se att med tiden (även fast det säkert dröjer ett bra tag till) så kommer det kännas lättare. Men ett tips är ju att plugga så som jag gör och har henne hemma under tiden. Tycker det är helt perfekt, även om det är jobbigt vissa gånger.



Det är ju svårt att få in dem under vinterhalvåret då det är få barn som slutar då. Men har du riktigt tur så :) Vårat bekymmer med att ha septemberbarn är ju att nästan hela årkullen går före!

Jag tror det löser sig. Finns det något du är mer intresserad av att plugga? Sorry för min hemskt långa kommentar, var inte meningen att det skulle bli så här långt ;)

2010-03-24 @ 20:20:03
Postat av: Emmeli och Mio

Ringde idag och tydligen ska man inte omlackera laminerade luckor. Så typiskt!



Nej, alltså jag förstår dig till fullo!

En jättejobbig känsla. Men du ska se, när hon kommer till en viss ålder släpper dom där tankarna, även fast det inte känns så nu. Ska fråga dig om ett år igen så får vi se vad du säger då ;)



Jag hade bra betyg. Har aldrig pluggat upp dom, utan tog mig in på mina "grundbetyg". Men jag vet, det är höga intagningspoäng! Tycker du ska boka tid med en studie- och yrkesvägledare (mitt kommande yrke :) och höra dig för vilka möjligheter du har. Det skadar ju inte! Och ska du söka så du börjar till hösten är ju sista datumet för ansökan i mitten av april. Du kan ju annars läsa någon kurs tills du har bestämt dig mer exakt vad du vill läsa.

Har många fler tips, men jag vet inte riktigt vad du vill så då blir det svårt, men hojta till om du vill höra mer :)

Löser sig, det gör det iaf!



Hur många dagar tar du ut nu?

Kramar!

2010-03-25 @ 07:37:32
Postat av: Linn och Felicia

vilka fina bilder på barnen... =) VAd stora alla har hunnit bli, tänkte Ozzy, Mira och Molly...tiden bara springer iväg.... hur gammal är hon nu lillan?

kram

2010-03-25 @ 07:45:08
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Linn och Felicia

men jösses är det snart 7 månader sedan ni fick henne...ja tiden springer som sagt iväg snabbt!!!!!! tyckte det var nyss du var gravid =)



Jag mår bra, har huvudvärk hela dagarna och kräks på morgonen och kvällen...men annars är det bra...har inga sd eller något (har iofs inte haft det/inte känt av det iaf något under graviditeten, med undantag från början då jag hade en massa sd..men det var ju innan UL)



hoppas bara bebben kommer inom en SNAR framtid, typ 37+0 vore kanonbra! är så less på att vara gravid=)

kram

2010-03-25 @ 10:14:32
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Monica

Okej. Men vad skönt att hostan blivit bättre. Det är ju så besvärligt för dom, särskilt på nätterna.

Anton har haft besvärlig hosta i en månad tror jag, men det var först i torsdags förra veckan som han fick så där riktigt tätt i brösten, ungefär som astma. Så då åkte vi in med honom. Sen blev han mkt lättare i bröstet och andningen efter att han fick inhalera. Så när vi väntade på läkaren sista vändan så gick han och möblerade om i mottagningsrummet och var väldigt glad klockan 23.00 på kvällen :P haha..



Hur gammal är lillan nu förresten?

2010-03-25 @ 13:07:09
URL: http://moonkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0