Torsdag

Tjoho. Har just kommit hem från en kvällsfika med Sofie och Johanna. Var kul att komma ut en stund på kvällen, det händer inte så ofta. Man blir så bekväm då man väl sitter här hemma i soffan :)

Mollys hosta har bara blivit värre. Jag ringde på bvc imorse och rådfrågade lite, hon lyssnade på hennes andning och hosta genom telefon och trodde inte att det skulle vara någon större fara. Men hon tyckte ändå att jag ska ringa imorgon på telefontiden också och uppdatera henne lite, så det ska jag göra. Och då ska jag be om att få en läkartid så att dom kan titta på henne. För nu har som sagt hostan blivit värre, den är mer "skällande" som det kallas. Och det kan ju vara ett tecken på krupp.
Hon sov endast 30min från 07.15 - 15.20 idag. Och det är väldigt lite. Annars brukar hon minst ha sovit 1,5 timme då.. Men hon vaknade ju av att hon hostade såklart. Usch så jobbigt :(
Senare på eftermiddan så trodde jag att jag skulle vara tvungen att ringa på akuten, för då fick hon knappt nån luft när hon hostade, och det kom inte upp nåt heller. Hostan höll på länge utan avbrott så jag hann bli riktigt rädd. Var tvungen att titta bort då hon hostade för annars så kom det t om tårar för mig. Men till slut så spydde hon massor, och då blev det lättare att andas.
Det är så jobbigt när jag inte kan göra nåt. Jag vill ju kunna hjälpa henne på nåt sätt, men det är lite svårt när det kommer till hosta..
Vi får väl se hur den här natten går, hon har då tydligen sovit nu från kvart i 8 utan att vakna, men det är ju länge kvar till morgonen än.

Vi hörs!



Kommentarer
Postat av: Malla

Nellie har också fått hosta nu, första dagen idag. Hon sover skitdåligt på dagen...får se hur det blir i natt. Hon låter också sådär kruppig och är snuvig. Hoppas de små blir friska snart!

2010-03-11 @ 22:03:46
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Linn och Felicia

usch vad jobbigt då det sätter sig på andningen... Tycker absolut att du ska kräva att få träffa en läkare, överdriv hellre så du får en tid idag, speciellt då det är fredah och snart helgen!



Jag litar inte på bvc-sköterskan öht, då de inte såg/fattade att felicia hade RS-viruset...inte ens läkaren på akuten gjorde det, men då vi kom till sunderbyn så sa barnläkaren direkt att "jaha, detta är då ett typiskt fall av RS-viruset men ni verkar ha gjort det värsta hemma".... ja det hade vi gjort, hon var ju typ helt borta/kontaktlös ett tag innan...usch vad hemskt....så lite på DIN instinkt!



kram och trevlig helg, hoppas det blir bra för lillan!

2010-03-12 @ 07:19:41
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0