Dadada

Det här blir inte lätt, jag har haft Molly på golvet här bredvid mig och tränat lite. Men hon blev helt plötsligt less och sitter nu i mitt knä medans jag skriver. Hon anfaller tangenterna typ hela tiden och blir arg då hon inte får röra :)
Och på tal om träningen så har nu dragit sig en bit på mage. Kanske att hon börjar hitta taktiken snart då!

Idag ska vi vara på bvc halv 3 för att väga henne igen. En extrakoll eftersom att hon hade gått upp så lite sist. Jag hoppas att det går bra! Finns då hursomhelst inget mer jag kan göra gällande maten just nu, för hon äter massor! Jag kan inte fatta hur allt får plats i hennes lilla mage :)
Såhär ser det ut just nu:
06-07.00 Flaska 200ml
10-10.30 En stor portion gröt. Brukar göra från ca 2dl vatten.
12-12-30 Ofta nåt litet mellanmål
14.00 Flaska 200ml
17-17-30 En stor burk puré + efterrätt
19.15 Flaska 200ml

Mattiderna är lite konstiga nu eftersom att jag nyss har fått henne till att börja äta purén. Hon har totalvägrat i flera veckor och bara velat spy och ibland gjort det. Men nu har jag hittat en sort som hon tycker om, så vi kör med den ett tag, och sen får jag börja blanda ut den med andra sorter. Då kommer hon förhoppningsvis börja äta det också. Tror att första testdagen blir idag.. Men det tar som emot ändå, för det värsta som finns är ju ändå när hon inte vill äta. Så jävla frustrerande!
Hursomhelst, då purén börjar funka bättre så ska vi byta ut ersättningen mot välling och så ska hon få två burkar per dag, och välling morgon och kväll.

Hon upptäcker förresten nya ljud hon kan göra nu varje dag. Det började med att hon bara skrek rakt ut, och inte av ilska utan hon log efteråt. Nu har det övergått till ett jättesött "dadadada, nananana". Så låter hon nu typ hela dagarna.. Och ibland får hon till det extra mycket så att det blir "DADADANANANA" och det är oftast då hon ser Sigge :P
Sötunge!
Ska försöka få det på film nångång, men det är inte så lätt. För direkt jag tar fram kameran eller videokameran så blir hon tyst och vill ha den istället :)

Men nu börjar hon bli lite missnöjd, är nog grötsuget som spökar.. Skriver väl en snabbis sen om vikten.
Hejs!

Kommentarer
Postat av: Malla

Haha Neloie låter också så och det är så gulligt! :D

Nellie har ganska lika rutiner vid mat, välling ca 180 vid 6, gröt vid 9, en burk mat till lunch vid 12-13, en burk mat eller samma som vi äter kring 17 och en flaska till kvällen vid 19

Alltid samma rutiner, skönt!

2010-03-30 @ 10:32:26
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anonym

Jag tycker du ska lägga ut bilder på sötisen :)

2010-03-30 @ 17:03:44
URL: http://emelielarssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0