Lite allt möjligt

Jag har fortfarande inte kommit fram till nåt beslut, men nu var det ju iaf inte så längesen jag skrev sist. 1 vecka, det tar sig ;)

Satte mig vid datorn för att jag egentligen tänkte plugga. Johan sitter och ser fotboll vilket jag inte alls är så intresserad av. Och till er som nu mot förmodan har missat det, så ja, vi är tillsammans igen! :)
Här går det undan, jag vet. Men jag tror att jag har förklarat det tidigare.. Att allt gick så himla fort när vi väl separerade. Vi hann ta beslutet och efter 3 veckor var vi utflyttade, så någon tid för reparation eller till att fundera fanns som inte. Jag ville bara iväg, och just då för den stunden kändes det så jävla rätt. Dock inte några veckor senare...

Hursomhelst, vi bor fortfarande kvar i lägenheten. Och den är inte uppsagd heller. Det får ta den tid det tar. Jag känner faktiskt ingen panik med det. Vi har tagit beslutet att vi är tillsammans och vi vet vars vi har varann ändå, även om vi i nuläget inte bor tillsammans. Är ingen idé att stressa, och flytta, hur kul är det?! Jävligt jobbigt. Och jag har en hel del här i lägenheten som jag måste ordna. Jag måste bl a måla, en hel del. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig när en tjej var hit och målade åt mig i höstas om man säger så. Så det här med flytten känns mest bara som ångest nu.
Även om jag längtar efter mitt riktiga hem så trivs jag ganska bra här också nu när Johan är här varje dag, eller vi hos han :)

Annars händer det inte så mycket, jag pluggar på heltid och har även varit och gjort intro på stället där jag ska jobba i sommar. Som personlig assistent. Kan hända att jag får hoppa in och jobba lite då och då innan sommarschemat drar igång också. Jag var riktigt nervös innan jag skulle dit första gången, det var ju faktiskt premiären inom vården. Annars har jag bara hållit till på bageri, städat eller på klädaffär. Så verkligen ett nytt område för mig. Men det känns så rätt, det är det här jag vill!

Molly mår också bara bra. Hon har hunnit bli 1 år och 7 månader, så tiden springer verkligen iväg. Nu pratar hon massor, inte nu i meningar, men tvåords meningar har hon börjat med. Jag och Johan satt och räknade hennes ord hon kan för någon dag sedan(inför bvc-besöket på tors) och kom fram till att hon kan närmare 40 ord :) 
Det är så läckert nu när man kan förstå henne vad hon vill ha eller vad hon vill göra, och när hon förstår ALLT man säger, nu går det inte ens bokstavera orden som t ex, k a k a eller t u t t e. Ett knep jag haft då jag inte vill att hon ska förstå vad jag säger :P

Nä nu ska jag försöka skriva lite på inlämningen innan bb börjar.. Lägger in en bild på Molly för ca en månad sen. Har inte tömt kameran på ett tag..
Tjing!


Kommentarer
Postat av: Malla

låter som att du mår bra iaf - skönt att höra! :D

Ja jösses vad de bärjar prata nu, och säger efter allt man säger haha, verkligen rolig tid!

2011-04-20 @ 20:25:26
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna Bergström

Stortjejen!!

2011-04-21 @ 13:47:22
Postat av: Jennie och Norah

Åhh!

Jag har hört talas om det men aldrig ens tänkt tanken på att använda det.Så knäppt!

Tusen tack för tipset,nästa gång jag färgar håret så ska jag testa det! =)

Hoppas allt är bra med er!Jag blev så otroligt glad när jag läste om dig och Johan.Underbart!

Kram!

2011-05-20 @ 21:33:55
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0